probleem met gyro

• Topicstarter Topicstarter manne
  • Startdatum Startdatum
M

manne

Guest
Hallo mensen,

ik heb een Esky Honeybee V2 en nou heb ik een probleem met mijn ontvanger op de heli (als het goed is heet dat een gyro?). Ik heb de standaard ontvanger van de E-sky eropzitten, model: EMSG0B.

Als ik mijn accu aansluit gaat het lampje (zoals ie normaal ook altijd deed) rood knipperen. Normaal gesproken knippert ie daarna groen en als alle standen van de servo's goed zitten springt ie blijvend op groen.
Wat ie nu doet is dat ie rood groen tegelijkertijd gaat knipperen heel erg snel. Dit doet ie ongeveer 30 seconden en soms springt ie daarna op groen maar de laatste paar keer dat ik het heb geprobeerd blijft ie zenuwachtig heel snel knipperen (groen en rood tegelijk).
Toen ik hem nog wel op groen kreeg gebeurde er ook wat vreemds wat mijzelf nog nooit was opgevallen (misschien hoort het, dat weet ik niet). Als ik de pitch hard genoeg had zodat de heli bijna gaat opstijgen werd het lampje rood en als ik de pitch weer langzamer deed sprong ie weer op groen.

Weet iemand wat er misschien mis kan zijn? Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is...

Gr,
Manne.

Zijn je batterijen wel goed volgeladen, want als je vol pitch geeft en je lichtje wordt rood op je ontvanger/regelaar/gyro, dan is je batterij bijna leeg !

Rood bij hoge pitch wil alleen maar zeggen dat je aan het einde van de regelaar zit. Zet je 3d switch maar eens om dan zul je zien dat hij constant rood blijft branden.

Heb je je trim niet uit het midden staan. Anders proobeer de gas/pitch trim eens wat meer richting de uitstand te zetten. Als ik dit zo lees heeft hij problemen met opstarten en zit je net op het wel of niet veilig om op te starten moment.

gr Remco

hallo
ik heb er ook zo'n 1 bij mij deedt hij het eerst niet heb ik een beetje gekeken. je sluit de accu aan op de heli gaat hij knipper (bij mij) dan doe je de zender aan en met het gas stick helemaal naar onderen dan gaat hij groen knipperen na 5 seconden blijft hij groen. zo gaat het bij de mijne wel maar wet iemand ook hoe het kan dat mijn heli niet naar voren wil. hij wil wel naar achteren maar niet naar voren heb hem maar een paar dagen maar hij wil jammer genoeg niet naar voren :(
kiwie

ik denk dat je servoarmpj niet goed zit kiwie.
is het ook zo dat je heletijd naar voren moet sturen om op een punt te blijven hoveren?
dat zou het verklaren.

ahum...

ALTIJD EERST JE ZENDER AAN!!!

ALS je een stoorpuls krijgt waardoor de heli VOL GAS weg gaat, heb je een deuk in je voorhoofd!

@kiwie: Check eens de microheli-FAQ, daar staat hoe je je heli af moet stellen om te kunnen vliegen.

hey bedankt maar ik ga vanmiddag ff naar onze vliegclub misschien kunnen zij mij verder helpen :roll:
kiwie

ben vanmiddag ff naar onze vliegclub geweest en weet het probleem.
mijn kogel lager was eruit heeft iemand vastgemaakt en hij doet het weer. maar vinden jullie het niet HEEL moelijk om dat heli'tje stil te houden. mij lukt het niet :roll: .
Kiwie

Back