probleem met het laden van me e-sky 7.4 volt lipo accu

• Topicstarter Topicstarter maarten1983
  • Startdatum Startdatum
M

maarten1983

Guest
ik heb een probleem met me e-sky 7.4 volt lipo accu

opeens wil me lader hem niet meer laden voorheen ging het groene lampje knipperen tot dat de accu vol was

maar als ik nu de accu op de lader aansluit gaat het groene lampje geen eens branden

hoe kan dit ? is me accu nu stuk of de lader ?

de accu is nog zo goed als nieuw en misschien pas een keer of 5 geladen

hoop dat iemand een oplossing weet

wat is een lipo cut off ?

heb hem gewoon geladen met de bijbehorende lader van e-sky

klein kastje met een rood en groen ledje

weet niet precies de spanning maar is een 7.4 volt accu

waarmee heb je hem gebruikt? een heli? of voor iets anders.

uit je reactie maak ik op dat het jou onbekend is dat lipos niet volledig leeg getrokken mogen worden. De e-sky helicopters hebben dit mits van fabriek af met lipo uitgevoerd allemaal ingebouwt.

andere toepassingen hebben dit vaak niet.

Als een lipo niet in orde is gaan allebij de lampjes knipperen, op de lader staat wat er gebeurt als er iets met de lampjes is

ja de accu is gebruikt in een heli

en wel helemaal leeggetrokken dus ik denk dat dat de oorzaak is...

maarten hoeft niet direct. want mogelijk dat je regelaar in deze heli wel degelijk een lipo afslag heeft.

is de lipo accu bol?

Naar mijn weten hebben die caox.heli's geen lipo afslag enkel een lampje op de ontvanger/regelaar. Eigenlijk is deze accu nu verloren omdat de lader weigert hem te gaan laden. Er bestaat wel een (PAS OP DIT IS EEN FOUTE MANIER MET RISICO"S) trucje om hem toch aan het laden te krijgen. Hiervoor heb je een gewone lader nodig, hiermee laad je hem met een kleine (50ma of zo) laadstroom enkele minuten tot de spanning weer zo hoog is dat de lipo lader hem weer wil laden. Als je dit probeert, doe dit niet langer dan 5 minuten en blijf erbij.

Met die gewone lader bedoel ik een universeellader zoals deze Punt is dat je de spanning van elke cel op zo'n 3,5 volt moet zien te krijgen. Alleen moet je dit op een beheerste/rustige manier doen, gebeurd dit met een te hoge stroom dan wordt dit wel uitgesproken gevaarlijk !!!!!!!!!!!!!!!
Heb je deze spullen of handigheid niet beschouw hem dan gewoon als verloren :( is jammer maar het risico dan verder niet waard. Zeker niet als je ziet dat je voor minder dan €10,- twee nieuwe accu's kunt hebben, kijk hier maar even.

heb vandaag een hele mooie digitale lader gekocht bij quartal modelbouw in amsterdam

was normaal 130 euro en alleen vandaag 95 euro

dit schijnt een hele goeie lader te zijn en kan tot 5 amp laden

ga hem strax meteen testen

T2m maakt best leuke laders, ga je vast veel plezier van hebben :) Is het nog gelukt om je andere accu weer te laden?

nee ik denk dat die andere accu dood is

want de lader gaf aan low voltage.... en wil de accu niet laden...

Dat is dan jammer, maar zoals je in een eerder antwoord van mij kon lezen kun je voor erg weinig hier weer een nieuwe voor hebben. Voor nog geen tientje en zo'n twee week levertijd hoef je hiervoor geen buikpijn te hebben.

Back