probleem met micro heli

• Topicstarter Topicstarter powerbox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

powerbox

Guest
Hallo, Ik heb een klein probleem met mijn piccolo fun / V2 . ik heb deze tweede hands gekocht en dit is mijn eerste heli.

Gisteren avond lekker binnen proberen te vliegen. Natuurlijk ging dit fout. staart motor tegen de muur.... en dat ging best hard :( .
De staart rotor ging eraf en het motortje ook. ( heb direct drive) Motor weer erop gezet en het rotor blad geplaats zoals het hoort. En daar gingen we weer.
heb ook heading control en daar gaat het nu fout op. Hij trekt het niet meer. De heli gaat toch draaien. Corriceren met mijn bediening gaat ook niet. Hij leverd niet genoeg kracht om hem recht te houden. ( battery is vol)
Heb alles na gekeken en alles zit goed. Heb toen even mijn staart rotor blad er andersom op gezet. Dan doet hij het ineens een heel stuk beter...??? Hoe kan dit ? Ik weet zeker dat hij er nu verkeerd op zit.

In het staart rotor blad zit natuurlijk een gaatje om je motor in te proppen. Het gaatje is aan 1 kant vlak en de andere kant bol.
Ik neem aan dat het vlakke kantje aan de kant van de motor hoort en het bolle kantje naar buiten wijst.
Nu zit het bolle kantje aan de kant van de motor. Dit hoort volgens mij niet maar hij doet het wel een stuk beter. hoe kan het ???? ???

Beetje knullig geschreven maar hopelijk wel een beetje duidelijk.

je moet niet kijken naar het gaatje maar naar de vorm van het blad... De bolle kant met tekst moet naar de aanzuig kant wijzen, dus waar hij niet heen blaast.

De kant waar je nu naar kijkt moet aanzuigen, de andere kant moet blazen. Je kan de motor er op 2 manieren opzetten maar vaak duwt de prop zich op de as en dus moet de bolle kant, waar je nu naar kijkt, naar de motor gericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back