probleem met mijn lipo 2cel 800mah

probleem met mijn lipo 2cel 800mah krijg er niet meer in dan 420mha

Het gaat hier om een lipo 2cel 800mah
Nu laad ik mijn lipo's met de bij geleverde lader zoals voorgeschreven.
Daar zit een balancer in en zo.
Deze was bij gelevert bij mijn heli, twister navy hawk.
Nu heb ik wel maar een max vliegtijd van 5min.
Dit is dan nog bij mijn beste lipo, bij de andere maar 3min.
Nu staat er in de handleiding dat ik normaal een 10min vliegtijd heb.
Hoe kan ik hier mijn lipo's testen en hoe doe ik dat.
Zou ik ook de lader kunnen testen.
Een multimeter heb ik maar ik zou niet weten hoe ik ze cel per cel moet testen.
Heb hier ook wel een ultramat14 staan maar ik heb geen ballancer dus weet nie of ik
met deze lader mijn lipo kan laden.
En is het dan aan te sluiten via da gewoon stekertje met rood en zwart?
Ik zit hier nu op missie in libannon dus kan ik niet eventjes naar de winkel he.
Grtz hans

Laatst bewerkt:
je kan tussen de balanceer stekker de verschillende spanningen meten. wordt de accu heet bij gebruik?

Ik zou de Ultramat 14 eens een keer van stal halen.

Eerst de accu opladen met de bijbehorende lader. Vervolgens de Ultramat 14 instellen op 2S LiPo - 800 mA en daarmee ontladen. Kijken hoeveel milliAmpere er in zat. Je hebt dan een indicatie van de kwaliteit van de accu.

Vervolgens met de Ultramat laden. Dat er dan een keertje geen balancer tussen zit is geen punt. Vervolgens vliegen. Nog een keer ontladen zou ook kunnen, maar dat is zonde.

Overigens is een vliegtijd van 5 minuten zo gek nog niet. De 10 minuten van de handleiding is erg optimistisch en vermoedelijk alleen te benaderen als je 'm bijna stil laat hangen.

Oeps :oops:, dat ontladen slaan we dan over. Je kunt met de Ultramat 14 wel kijken hoeveel milliAmps de lader heeft geleverd en ongeveer schatten hoeveel er daarvan in de accu terecht zijn gekomen. De laadverliezen zijn gering, dus als je 10% in mindering brengt zul je redelijk goed zitten.

mag ik die dan gewoon aansluiten op de rood zwarte stekker voor te laden.
Dus de stekker die ik gebruik op de heli?
Grtz hans.

Uiteraard is dat de bedoeling. Zoals gezegd de lader instellen op 2S LiPo - 800 mA en tijdens het laden in de buurt blijven, zoals eigenlijk altijd moet. We willen tenslotte zo min mogelijk vervelende dingen horen uit de Libanon.

Heb de beide lipo's nu eens opgeladen met de ultramat14.
Het resultaat is dat deze na 381mha en de andere op 420mha al vol waren volgens de lader.
Heb ze na een uurtje nog eens aangesloten en de lader zij dat deze dus vol was.
Zou het probleem dan toch bij de lipo's kunnen zijn.
Heb ook de voltage gemeten en die was bij alle cellen min 3'59 dus das wel goed.
Wat denken jullie??
De winkel zou me nu wel nieuwe opsturen ner Libannon dus das wel weer goed.
Hopelijk heb ik met de volgende meer geluk.
Grtz hans

Back