probleem met mini titan

Heb nu al 3 keer gehad dat tijdens het vliegen het toerental ineens wegvalt en ook gelijk weer opkomt.Ik vlieg met de standaard TT regelaar zonder governor.Vlieg met een 100-95-90-95-100 curve.Tot nu toe nooit problemen gehad met deze setup.Heb gebeurde ook met verschillende lipo's, dus daar ligt de oorzaak ook niet.Iemand een idee ? de regelaar kapot ?

Zo ja wat is een goede regelaar voor de TT evt. met motor ??

Ice, zonder je topic te willen kapen zou ik wat willen toevoegen. Gisteren is mijn Titan neer gegaan omdat hij soms zelf de toeren wat omhoog gooide en de heli erg hoog en ver bij mij vandaan ging. Schade valt wel mee, staartbuis, flybar en bladen.

Maar ik hoorde hem regelmatig de toeren omhoog doen. Lijkt ongeveer op jouw probleem.

De regelaar heeft wel eens kuren, ik heb soortgelijke problemen in het begin gehad.
Ook met een soortgelijke gascurve.
Ik vlieg nu wel op Governor en vlakke curves in idle1 en idle2 en heb weinig problemen.
Heel af en toe heb ik wel eens een te laag/schommelend toerental gehad in normal mode, vlak voordat ik naar idle-1 schakel.
Wat ik wel vreemd vind is dat jij eerder nooit problemen hebt gehad...
De punten die Jvthert noemt zijn daarom heel goed mogelijk m.i.
Ik zou in jouw geval voor de zekerheid gaan kijken naar vernieuwing van motor en regelaar.
Bespaart je een hoop geknutsel met misschien weinig effect.

Eric

Net dus 6 lipo's leeg gevlogen en dit keer geen enkele keer het probleem gehad....

vreemd.. ga denk ik toch maar voor de zekerheid andere regelaar proberen.

Heb nu al 3 keer gehad dat tijdens het vliegen het toerental ineens wegvalt en ook gelijk weer opkomt.Ik vlieg met de standaard TT regelaar zonder governor.Vlieg met een 100-95-90-95-100 curve.Tot nu toe nooit problemen gehad met deze setup.Heb gebeurde ook met verschillende lipo's, dus daar ligt de oorzaak ook niet.Iemand een idee ? de regelaar kapot ?

Zo ja wat is een goede regelaar voor de TT evt. met motor ??
ik had dat ook (andere regelaar nu) maar dacht dat het probleem de lipo-save beveiliging was, als die trekt onder een bepaald voltage dan gaat je heli aan-uit gedrag vertonen. als je dus wat veel vermogen vraagt kan hij daar eventjes onder getrokken worden. lipo beveiliging uitzetten dus.

Das het zekers niet , dit wat jij noemt heb ik ook al eens gehad en is toch heel anders
dan gaat ie idd ook steeds ff inhouden. Maar bij mij valt ie gewoon helemaal weg...

ik had dat ook (andere regelaar nu) maar dacht dat het probleem de lipo-save beveiliging was, als die trekt onder een bepaald voltage dan gaat je heli aan-uit gedrag vertonen. als je dus wat veel vermogen vraagt kan hij daar eventjes onder getrokken worden. lipo beveiliging uitzetten dus.

Das het zekers niet , dit wat jij noemt heb ik ook al eens gehad en is toch heel anders
dan gaat ie idd ook steeds ff inhouden. Maar bij mij valt ie gewoon helemaal weg...

toch niet helemaal? hij komt toch ook steeds terug? nuja ik denk ook wel dat ik dat probleem gehad heb ooit, gewoon slechte regelaar denk ik. is nu ook kapot.

Als hij helemaal weg valt dan is er m.i. zeker iets anders aan de hand.
Hij heeft het altijd goed gedaan, en je hebt niets veranderd in de instellingen...
Ik zou met jouw uitleg en bevindingen geen risico's nemen en als eerste de ESC vervangen, er niets zo vervelend als crashen buiten je eigen schuld om.
Vliegt ook niet echt relaxed als je twijfelt over je materiaal.

Eric

Ja hij valt echt gewoon in een vrije val zeg maar , het is maar halve seconde of zo.Maar dood eng , heb vandaag dus ook voornamelijk gehooverd om te kijken of het probleem zich weer voor zou doen. Vandaag dus niet . Dus er moet gewoon een nieuwe regelaar komen ...
dit vliegt idd niet relaxed zo

Heb niet alleen gehooverd , wil er meer mee zeggen dat ik niet echt aan het rondvliegen ben geweest op grotere hoogte. Heb wel flink met vol pitch etc geprobeerd, om juist te kijken of het probleem zich daarna zou voordoen.

Hallo ICE FACTORY
je schrijf dat dit met meerderen LIPO'S gebeurd dus dat het daarniet aan kan liggen.
Maar is dat wel zo
Een accu heeft last van de kou en een lipo nog erger het vermogen om piekstroom van een lipo is strek afgenomen , hij zal bij koudweer direct in voltage ineenstorten.
WE weten dit omdat we ook met elektro vliegtuigen vliegen hierbij is het motorvermogen tot 40 procent terug genomen(dit kan hierbij makelijk dan stijgthoek hij wat minder maar zowat)
bij de heli's gaat dit niet direct op maar om de spanning bewaking dan maar uit te schakelen Lijkt mij iets te ver gaan (of je houd er defecte lipo's aan over)
iets om overna te denken????
groeten jan

Mijn vlieg stijl is niet echt veranderd, dus zie ik niet in waarom er nu met dat warmere weer de lipo's ineens problemen veroorzaken , weken terug was het erg koud en had ik ook geen problemen. Ik vlieg trouwens met een PCM ontvanger.

En autorotatie lukt me wel vanaf zo 2 m hoog

Back