Probleem met modelhelikopter

Hoi allemaal,
Als eerste wens ik iedereen alvast een fijne jaarwisseling!
Ik ben nieuw op dit forum en heb weinig verstand van (electronische) modelbouw, maar ik zit met het volgende probleem.
Ik het laatst een modelhelikopter gekocht, deze werkte prima, totdat dit ermee aan de hand was:
TB25PmIkKAc[/media] - IMG_0026.MOV
Het lijkt dat de onderste rotorbladen niet goed meedraaien en de helikopter daardoor maar naar een kant laten draaien.
Ik heb geen flauw idee waar dit aan kan liggen en of er oplossingen voor zijn. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Groeten van Bryan;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,
Als eerste wens ik iedereen alvast een fijne jaarwisseling!
Ik ben nieuw op dit forum en heb weinig verstand van (electronische) modelbouw, maar ik zit met het volgende probleem.
Ik het laatst een modelhelikopter gekocht, deze werkte prima, totdat dit ermee aan de hand was:
[URL="
- IMG_0026.MOV[/URL]
Het lijkt dat de onderste rotorbladen niet goed meedraaien en de helikopter daardoor maar naar een kant laten draaien.
Ik heb geen flauw idee waar dit aan kan liggen en of er oplossingen voor zijn. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Groeten van Bryan;)

hoi bryan
ik heb de zelfde heli als jij en kamp ook met hetzelfde probleem het probleem is echter niet te verhelpen op deze helicopters kun je niks bij stellen deze heeft geen potmeters dus het enige wat je kan doen is tegen sturen indien je ooit overweegt een nieuwe heli te kopen raad ik je een esky lama 4 aan +/-100 euro deze is klein hierdoor goed binnen mee te vliegen
wil je ook buiten vliegen dan raad ik je een big lama aan prima beginners helicopter wel verlengde binnenas mee bestellen anders kost het je veel rotorbladen (blade strike) deze heli heb ik ook
dit is ook een coaxiale heli dus zeer stabiel plus deze heli is 4 kanaals leer je alvast het sturen
en deze is ook bij te stellen op de potmeters
de heli die je nu hebt is 3 kanaals :wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
heli een keer aan en uitzetten wil ook wel eens baten teminste bij mij
en heb je deze heli getrimt deze kun je trimmen met de 2 knopjes onder de rechter stuur knuppel draait heli met de neus na rechts op linker knopje drukken net zo vaak dat heli recht blijft draait heli met neus na links hetzelde als bovenstaande alleen met rechter knopje'

hoop dat je wat aan hebt

Jammer dat er niets aan te doen is. Het vliegen en wat er allemaal bij hoort heb ik onder de knie, en ik heb het ook wel eens met de trimmer geprobeerd, maar dit had helaas geen zin. Toch bedankt voor de informatie en de adviezen.

Back