Probleem met ni-cd accupacklader

• Topicstarter Topicstarter Monster Truck R.C
  • Startdatum Startdatum
Maar als ik rij is hij binnen 10 min leeg dus.....

Is dat niet normaal? Ik weet niet hoe lang jij verwacht op een accu te kunnen rijden, of wat normaal is voor dit specifieke type autos, maar in de RC wereld is een gebruikstijd van 10 minuten voor een accuaangedreven iets, niet perse raar of te kort.

Zoemen/brommen van electronica kan vele oorzaken hebben. Het kan een fan (ventilator) zijn in je lader, het kan een trafo zijn.. goedkope elco's willen nog wel eens hoge piepgeluiden maken, enzovoort.

Dit is een forum, geen chatbox, het is niet de bedoeling dat je, als je binnen1 0 minuten geen antwoord hebt, weer post. Als je een keer 24 uur geen antwoord hebt gekregen, dan kun je je topic wel weer eens onder de aandacht brengen, maar niet binnen 30 minuten ;)

Zou je eens een foto van het geheel kunnen maken?

even in het algemeen
harstiike bedankt voor jullie reacties

maar ik heb twee dezelfde opladers en allebei zoemen ze dus..
dan zullen ze toch niet goed zijn

In dat geval retour sturen naar de winkel, als je zeker weet dat ze niet goed zijn.

Als moderator wil ik je er nogmaals op wijzen dat het niet de bedoeling is dat je je bericht elk uur of zelfs voor kortere periodes weer omhoogschopt met een verder inhoudsloze bijdrage. Je kunt altijd je laatste post editen om eventuele nieuwe info toe te voegen.

Ik zou niet weten, waarom een lader niet zou mogen zoemen. Juist als ze dat allebei doen. Ik zou me pas zorgen maken als de ene stil bleef en de andere zoemde.

Behalve de genoemde mogelijkheden van een ventilatortje, dat gaat draaien en een brommende transformator kan het ook zijn, dat het laden zelf geluid geeft. Veel snelladers zijn zogenaamde pulsladers. Deze laden dus niet met een constante stroom, maar doen dat pulsvormig. Dit pulsladen wordt wel eens als een geluidje hoorbaar, meestal in de bedrading.

Die lader mag best heet worden, zolang hij niet gaat roken, of het plastic gaat vervormen is er niks aan het handje.

Back