probleem met ontvangst

Die HK zender ontvanger niet meer gebruiken.

Denk niet dat deze over een fail safe systeem beschikt.

Je een nieuwe of tweedehands degelijke zender kopen, Futaba, Graupner of Spectrum of zo.
Je probleem gaat dan wel opgelost zijn.

Johan.

Geen idee wat het probleem is, maar met failsafe heeft het niks te maken.
Je zou kunnen kijken of bij zender en ontvanger de antenne nog wel ergens aan de print vast zit. Maar als er een echt electronisch probleem is dan houdt het gewoon op. Terugsturen is geen optie want dat kost meer dan de aanschaf denk ik...
Dit is typisch de makke met dat HongKong spul: als het werkt is het lekker goedkoop, maar als er wat mis is, zie maar dat je het oplost... (ik koop zelf veel electronica uit HongKong maar een zender zou ik niet gauw doen).

Sorry, maar een easystar begint toch bij 3 kanaals? En de meeste vliegen ze hier met 4 / 5
Onderschat het belang van een goede zender niet, pas toen ik een MX12 kocht kon ik goed beginnen met vliegen.
Dat ding daarvoorwas prut

Tip: turnigy 9X niet duur maar wel goed

ik ben een beginnend vlieger
Heb een easystar met een HK 7 ch 2.4 Ghz zender

helaas l 2x gecrashed, wat blijkt.

Als ik met de zender 7 meter wegloop valt het signaal weg
( motor had ik halfgas open gezet )

Wat het ik gedaan
de 3S lipo gemeten; 11.2 volt
de voeding naar de ontvander vanuit de 30A esc gemeten; 5.0 volt
(Is deze spanning te laag voor de ontvanger)
Ontvanger buiten het vliegtuig geplaatst

Helaas dit mocht niet baten geen beter resultaat.

Ik heb van mijn auto,s nog een 2s lipo met reducer naar 6 V liggen.
Hoe kan ik deze op de ontvanger aansluiten ?
Op de ontvanger zit alleen Ch 1 tm 7 , geen aparte accu aansluiting.
Als ik weet hoe aan te sluiten kan ik met de juiste spanning verder testen

Graag advies

Volgens mij moet een volle 3s 2200 mAh LiPo, tegen de 12,5 volt zijn, dan is-tie vol.

Kan het zijn dat als de motor gaat draaien het voltage zo ver daalt dat je BEC de servo's niet meer kan voeden ...?

Is je ontvanger op de goede manier gebonden met de zender ???

Twee kanalen kan ook niet, gas, elevator en rudder is al 3 kanalen, volgens mij heeft de Easystar ook aileron dus dat zijn al 4 kanalen.

Probeer iemand in de buurt te vinden die met je mee kijkt, kan je je kist en meer $$$$$$$ schelen. zou zonde zijn als je door een kleinigheidje stopt met leren vliegen, het is een geweldige hobby !

Suuk6, ik hoop dat je laat weten of het lukt allemaal !

Als je in je profiel vermeldt waar je woont, heb je misschien kans dat er iemand dichtbij woont die je kan helpen...
Ik heb trouwens zitten kijken en ik kom er niet uit welke HK zender je zou hebben. Een standaard EasyStar is 3 kanaals (geen ailerons). HK verkoopt geen 2 kanaals systemen.

Je kan de reduser op elke (vrije) ontvanger-uitgang zetten.
Let op: niet samen met met de regelaar!!op dezelfde ontvanger gelijktijdig.

Mvg. Richard

7 meter is veel te weinig je hebt of een defect in de zender of in de ontvanger.
een hoger voltage op de ontvanger zal niet veel helpen.

zelfs als een test programma voor de reikwijdte is geactiveerd moet 30 meter wel haalbaar zijn.

advies koop een merk zender een spectrum heb je al vanaf 60euro. als je door een storing schade maakt aan bijvoorbeeld een auto heb je al snel 10x zoveel schade.
wil je toch chinees blijven gebruiken neem dan assan of frsky modules maar ook dit blijft geklooi.

11,2 volgeladen is echt veeeeeeeels te weinig voor een 3 cel lipo.
vol hoort deze 12,6 volt te hebben, oftewel 4,2 volt per cel.

11,2 / 3 = 3,7 volt per cel, dat is voor een lipo bijna leeg.
Ik zou je accu opladen.
best kans dat hier je probleem ligt.

die 5 volt op de ontvanger is perfect in orde.

Wat gebeurt er bij de storing?
valt de motor uit, of stopt letterlijk alles er mee?
en even goed nadenken hierover, soms denkt men dat alles uitvalt, maar dan is het alleen de motor, en reageren de servo's nog wel..

Ff wat dingen samengevoegd

@minko, 1 vraag=1 topic...
Nu heb ik ze ff samengevoegd, normaal gooien we de dubbelen gewoon weg, incl de tips en trucs die erin staan.

Futaba 6J

Ff wat dingen samengevoegd

@minko, 1 vraag=1 topic...
Nu heb ik ze ff samengevoegd, normaal gooien we de dubbelen gewoon weg, incl de tips en trucs die erin staan.

Heren bedankt voor alle reacties

Ik heb inmiddels opnieuw gebonden en nu geen problemen meer
Toch besloten de Futaba 6j te kopen en deze zender op een auto te gebruiken met failsafe op de rem.

Is minder gevaarlijk en kan ik kijken wat hij dan doet.

Nu nog echt leren vliegen

PS ik woon in roosendaal brabant.

Bedankt Minko

Back