Probleem met Phoenix 10 regelaar

Twan,

Volgens mij kun je die Phoenix regelaar programmeren. Ik zou hem op NiCad stand programmeren en het nogmaals proberen. Ik ben nog altijd overtuigd dat de regelaar in veiligheid "springt". Al mijn regelaars staan standaard op NiCad. Enig nadeel is dan wel dat je manueel de vliegtijd in het oog moet houden omdat er geen lipo-afslag zit in het NiCad programma. Heb ook een Phoenix 10 en heb geen probleem met een gelijkaardige setup zoals jij.

Stevo

Bij welke spanning bij 3lipo cellen moet hij afslaan?....9 volt?

Need some Help

Ik heb me vandaag een lipo pakketje van 2 cellen/680mAmp geregeld.
Ook dit werkte niet met mijn 9x3,8 APC propje.
Regelaar stopte ook hier bij iets meer dan half gas.

Help!!!

Enkele vragen vooraf?

Heb je de stroom (ampere's) gemeten? (de CC Phoenix 10 is tot 10 ampere continue, maar kan kortstondig wel meer aan)

Heb je de lipo gemeten en hoe oud is die en welke waardes heeft die?

Hoe staat jou zender ingesteld, heb je soms iets gemixt met de gasfunctie?

Enkele vragen vooraf?

Heb je de stroom (ampere's) gemeten? (de CC Phoenix 10 is tot 10 ampere continue, maar kan kortstondig wel meer aan)

Heb je de lipo gemeten en hoe oud is die en welke waardes heeft die?

Hoe staat jou zender ingesteld, heb je soms iets gemixt met de gasfunctie?

Hoi Theo, een limburger met verstand van elektro..toch?

Volgens de gegevens kom ik op ongeveer 8 amp uit

De accu`s zijn beide nieuw 3s/350 26C en ik heb een ander accu getest een 3s/2200 20C

Ik heb niks gemix, heb zelfs ipv mijn Futaba 12fg even mijn MPX 3010 getest

Zoals je kunt lezen in voorgaande berichten heb ik een propje getopt tot ongeveer 6x3,8 APC

klopt, ik vlieg alleen electro en heb bijna alleen maar CC regelaars en de CC link om ze te programeren.

Wat ik al vaker heb gemerkt is dat de fabrieksgegevens van motorenbouwers niet altijd 100% betrouwbaar zijn met heel grote afwijkingen.

Je kan gerust eens langskomen met je setup, dan meten we het geheel eens goed door en kijken we alles eens na. Van Helden naar Born (MVC Swentibold) is niet zo gek ver rijden......(wel effe mailen of via PB afspreken)

Ik kom op het WWW allen maar meetgegevens tegen voor 2s lipo en nergens iets van 3s.
Op 2s varieerd dat van 5 ampere tot 8 ampere ( http://motor.hepf.at/axi/detail/2204.htm ) Ik ben dan ook bang dat die motor niet geschikt is voor een 3s setup.......

Op de site van AXI zelf geven ze maar 2 props op voor een 3s setup en die props zijn heel klein. ( http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=2204&serie=54&line=GOLD ) terwijl het stroomverbruik daar al tegen de 10 ampere aan zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog wat metingen verricht:

2s/860 mAmp
9x3,8 APC prop
7,74 volt onbelast
6,9 volt belast
7,8 Amp

3s/350mAmp 26c
9x3,8 APC prop
11,95 onbelast niet volledig geladen
spanning zakt onder de 9 volt als de motor stop
bij ongeveer 8,6 Amp
Motor stopt dus door onder spanning

3s/2250mAmp 20c
9x3,8 APC prop
12,51 onbelast
10 Amp tijdens 3/4 gas
motor stopt dus door overbelasting (10Amp)

Moet ik nu een kleiner propje kopen en welke maat of op 2cellen gaan vliegen?

Nog wat metingen verricht:

2s/860 mAmp
9x3,8 APC prop
7,74 volt onbelast
6,9 volt belast
7,8 Amp

Komt dus aardiig overeen met de door mij geposte gegevens van andere testen.

3s/350mAmp 26c
9x3,8 APC prop
11,95 onbelast niet volledig geladen
spanning zakt onder de 9 volt als de motor stop
bij ongeveer 8,6 Amp
Motor stopt dus door onder spanning

Die lipo maakt die 26C niet waar. 26C is trouwens 9,1 ampere......en de motor wil meer dan die 9 ampere, dus zakt het voltage dan snel onder die 9 volt. Welk merk lipo is dat trouwens? Laat me raden, flightpower evolight met een c range van 18C (6,3 Ampere) continue en 28C piek hetgeen betekend dat die lipo gedurende enkele seconden (let wel, dat is slechts 2 seconden) 28C = 9,8 ampere kan leveren. Flightpower neemt het trouwens niet zo nauw met die C-rate..........

3s/2250mAmp 20c
9x3,8 APC prop
12,51 onbelast
10 Amp tijdens 3/4 gas
motor stopt dus door overbelasting (10Amp)

Zie boven dus.

Moet ik nu een kleiner propje kopen en welke maat of op 2cellen gaan vliegen?

een 6x3 of een 7x3.5 van GWS samen met een andere kleine lipo die wel de gevraagde stroom kan leveren. Anders gaat je lipo er ook aan......

Bedankt allemaal voor het meedenken!!

Het probleem is opgelost.
Een Phoenix 10 regelaar en een AXI motor werken schijnbaar niet goed samen met de fabrieks instelling.
De timing moet verandert worden!

Nu trekt de motor met 9x3,8 APC prop niet over de 7 amp dus alles oke!

Groet Twan:p

Back