Probleem met props...

Goedenavond beste mede quadvliegers.

Ik heb inmiddels al wat vlieguurtjes erop zitten en vind het steeds leuker worden. Nu had ik afgelopen weekend alleen mijn eerste crash. Vermoedelijk is er een moertje losgekomen van 1 van de props waardoor hij als een baksteen ter aarde storte.

1 van de poten was gelijk gebroken en ook al de props waren kapot. Thuis gelijk die ene poot vervangen voor de poot van het imitatie frame( flamewheel ) en dat paste eigenlijk wel goed.

Nu blijf ik alleen een beetje prutsen met die props. Eerst had ik props van hobbyking. De gaten van deze kwamen niet overeen met die van de prop meenemers die bij mijn motoren zaten. Ik heb toen de gaten wat vergroot, maar in mijn gedachte kan je dat bijna nooit precies in het midden doen.

Deze motoren heb ik:
HobbyKing R/C Hobby Store : hacker Style Brushless Outrunner 20-28M

Toen heb ik eigenlijk al vrij snel de props besteld bij Flydiuno. Echt hele goede en fijne props moet ik zeggen, maar hier zaten een aantal ringetjes bij die ook niet lekker op die meenemers gaan. Met als gevolg dat ik ze ook niet altijd gelijk erg recht erop krijg.

Wat doe ik verkeerd of moet ik eigelijk iets anders hebben dat het wat makkelijker/beter gaat??

Ik gebruik de gaui props zowel 8 als 10 inch bevallen super ook echt sterk.
Verschillende crashes gehad en nog steeds niets kapot.

Deze kan ik zeker aanraden, ik bestel ze bij hobbymaniac goeie en snelle service.

Ik kom steeds weer tot de conclusie dat de 2204/14T motors die ik gebruik voor mijn lichte quad een slechte prop bevestiging hebben :(
Voor shockflyers e.d. zijn O-ringen meer dan genoeg maar voor een acro-quadcopter floppen ze er steeds af met een crash als gevolg...

Ik stap nu over op een ander type motor met een vaste as en meenemer zodat dit niet meer kan gebeuren !
Enkele foto`s van de quad V1:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...04344665_1319111273_32054264_2005158349_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...05464693_1319111273_32054266_2008894345_o.jpg

En het V2 frame:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...400741976_1319111273_32128221_111885800_o.jpg

Het V2 frame is lichter en sterker geworden maar het probleem met de props blijft hinderlijk..
Als props gebruik ik trouwens deze:
8 x 4,3 Propellers Standaard + Counter (3 paar) - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

Groeten, Yannic.

Mijn ervaring is net omgekeerd, ik heb de 'vaste prop adapters' alsook de 'prop savers' met O-ringetjes.
-De vaste adapters zijn wat duurder maar deze komen gemakkelijker los (schroefdraad die losgaat). Ze staan wel mooier
-De prop savers met O-ringetje zien er minder strak uit maar ze zijn echt spotgoedkoop en hebben nog nooit los gelaten (ik heb zelfs 20 extra O-ringetjes gekocht omdat ik dacht dat deze gemakkelijk zouden springen) Na een 15 tal 8" en 10" propellers kapot te vliegen is er nog geen één O-ringetje gesprongen :o Dit is eigenlijk niet zo goed want ze 'saven' dan ook geen prop, ik heb liever dan dat het rekkertje kapot springt.

Mijn propellers komen van hobbyking en deze moeten inderdaad worden uitgeboord en liefst ook gebalanceerd. Daar kruipt eventjes tijd in maar ze kosten slechts 50cent per prop. En het boren moet inderdaad perfect recht, ik boor demijne naar 4mm met een kolomboortje (of in het nederlands: boorstandaard)
In het midden boren is geen probleem, deze props hebben een trapvorm voor 3, 4 en 5mm

Hoi Soldier,

Wat je zegt klopt inderdaad.
Vooral bij de counter rotating props draait het moertje er makkelijk af,
Dit voorkom ik door met wat locktite of sec lijm het moertje te borgen ;)
Eigenlijk doe ik dat altijd al omdat het ook bij vliegtuigen regelmatig voorkomt dat een prop losdraait.

Mijn probleem met de loskomende props bij O-ringen heb ik trouwens ook nooit in een normale vlucht maar gehad maar bij het maken van een flip of andere acro figuren..

Back