Probleem met Robbe Futaba Attack T2DR

• Topicstarter Topicstarter Alex112
  • Startdatum Startdatum
A

Alex112

Guest
Ik gebruik deze zender voor mij Tamiya F201 en nou heb ik een groot probleem. Zodra ik op een afstand van ca 30 meter van mijn zender kom gaat deze linksaf (altijd) en kan ik de auto niet meer besturen. Dit is pas sinds kort, hiervoor deed de zender het altijd helemaal goed!!

Ik gebruik deze zender in combinatie met een Carson 11T electronische regelaar en een 11T motor.

Wanneer ik de zender aanzet gaat zowel het rode als het groene lampje branden en volgens mij is dit nooit zo geweest (en dus ook niet goed). Ik heb gloednieuwe batterijen, dus daar ligt het niet aan!!

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en wat de oplossing is?

Alex, Ik ben ook ooit begonnen met die zender, en beide lampjes MOETEN branden. Brand alleen de rode led, is de zender bijna leeg, knippert de rode led, is de zender leeg.
Verder moet je even kijken of je antene houder, nog vast gesoldeerd zit op je zender printplaat, bij het inschroeven of inschruiven van je antenne willen deze nog wel eens breken.

Verder de Carson Racer 11T is een "slechte" ESC (Elektronic Speed Control), Kijk Natuurlijk kan ik dat niet zo maar zeggen. Maar ik heb deze ESC zelf ook gehad, en omdat dit een laag frequente regelaar is, geeft deze heel heel erg veel storing, ik zelf kon op de club geen 30 meter van mijn auto vandaan zijn.

Nu moet je even kijken of je motor ontstoord is, door middel van ontstoor-condensatoren.

Verder moet je voor meer informatie even de "zoek" functie gebruiken, want over storing is al erg veel geschreven.

Ook raad ik je aan even de FAQ's door te lezen van het forum, ook deze gaan veel al over storing.

Groet Robo

Controleer ook het antennedraadje van je ontvanger, soms wil die wel eens breken op een knel puntje.

Back