Probleem met staartmotor GWS dragonfly.

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi,

Ik heb een GWS mini dragonfly met een motor rechstreeks op de schroef achteraan, nu wou ik gisteren vliegen en alles werkte perfect tot die ineens begon te spinnen rond zijn as. Nog veilig op de grond kunnen zetten en wat bleek de motor achteraan draaide niet meer tot ik er met men vinger tegen tikte en dan draaide hij terug, maar niet op volle kracht meer, enkele seconden later viel die terug stil en ald ik dan weer met men vinger...enz..., maar nu draait die totaal niet meer, hij draait ook stroef vind ik... is die versleten of zit die gewoon ergens binnenin fout?

Gelijk vervangen door en nieuw motortje voor je op deze manier ook je staart regelaar gaat opblazen, geluksvogel!!

Ik stap over op een brushless staartmotor, omdat dit mij toch beter uitkomt op dit moment ( heb alles liggen), dus staart word een xenon 10 regelaar met brushless gws buitenloper.

Ik zou hier toch kiezen voor een gws hat motortje en als je persé brushless wil voor zo'n feigao 4100 kv. Bedenk wel dat je in het laatste geval ook een losse gyro nodig hebt ;)

Amstel76 zei:
Ik zou hier toch kiezen voor een gws hat motortje en als je persé brushless wil voor zo'n feigao 4100 kv. Bedenk wel dat je in het laatste geval ook een losse gyro nodig hebt ;)

Aan mijn dragonfly is niets nog orgineel buiten de frame dan wel. Momenteel steekt er een 3200kv brushless hoofdmotor op en staart was een HAT motortje met controller van gws 10Amp, er staat al een HH gyro op en vlieg altijd op 3cellen lipo, ik denk dat het motortje hier niet zo goed tegen kon, ofwel was het gewoon van de ouderdom dat het stuk is gegaan, ik weet het niet...

Ik heb nog die xenon 10 brushless controller liggen, zou die gaan met die feigao 4100kv motor op 3 cellen?

Die Xenon 10 is gewoon een Phoenix 10 kloon geloof ik toch? Dat gaat prima werken, het feigao motortje trekt geloof ik iets van 3 amp continue met een 3x2 propje. Als er dan toch een brushless op de tail moet is dit de motor die je wil hebben ;) Bij acw is hij vrij goedkoop.

Back