Probleem met starten

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door bvanholme, 18 aug 2019.

  1. bvanholme

    bvanholme

    Lid geworden:
    18 aug 2019
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Belgie, Geluwe
    Ik heb mijn nitro auto na paar jaar eens terug van zolder gehaald en probeer deze te starten.
    Het starten van de wagen lijkt te lukken maar het probleem is dat de motor direct vol gas zonder dat er gas is gegeven vanaf de zender.
    Zelfs als de zender uit staat gaat de motor direct vol gas.
    Iemand enig idee hoe dit komt ?
    Zou dit door slecht contact van de failsafe kunnen komen , is het een goed idee om eens zonder de failsafe ertussen te proberen ?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Je moet eerst controleren of de carburateur ook echt dicht is. Na het lange stilstaan kan door opgedroogde olie de carburateur vast zitten of slecht bewegen als ook de spoeinaalden iets verstopt zijn.

    Dan altijd controleren of de besturing correct werkt en ingesteld is. Bij mechanische trimknopjes op de zender heb je altijd kans dat die verzet zijn. Failsafe idem, gewoon de zender uitzetten en kijken of de carburateur dicht gaat.

    Na een paar jaar stilstaan ook verstandig om de brandstof goed te schudden en een verse gloeiplug te plaatsen, zeker bij problemen om de motor goed lopend te houden kan een verse plug en verse brandstof helpen.
     
    bvanholme vindt dit leuk.
  3. bvanholme

    bvanholme

    Lid geworden:
    18 aug 2019
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Belgie, Geluwe
    Probleem wsl gevonden, carburateur stond idd volledig open.
    Oorzaak het schroef die niet meer helemaal vaststond zodat gashendel niets deed en dus altijd open bleef staan.
    PS Ik had reeds verse brandstof en nieuwe gloeiplug.
     

Deel Deze Pagina