Hoi,
Ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden in de stickies, dus daarom maar een draadje.
Heb een Thundertiger MTA4 s28, heeft altijd goed gelopen, tot ik een kleine crash had. Motortje overleden. Dus nieuwe motor gekocht, een Ofna .26. Alles netjes gemonteerd. Bij eerste keer starten ging ie voluit lopen, ongeveer 15-20 seconden, daarna maar uitgezet omdat ie nog niet ingelopen was maar kreeg m ook niet langzamer gezet. Volgende dag de fohn erop en goed warm gemaakt voordat ik m ging starten. Nu het probleem.
De motor start, mits ik er met een fuel bulb die op de fuel leiding zit genoeg brandstof in de carb pomp. om hem te laten lopen moet ik telkens handmatig in dat bulbje kniijpen voor brandstof toevoer. (of ik moet de gashendel open gooien), dooe ik dit niet, dan slaat ie af. Nu lijkt het dus dat ie bij stationair te weinig brandstof krijgt. Dit is volgens mij echter geen afstel probleem maar moet t ergens anders liggen. maar waar? kapotte uitlaat o tank misschien? waar kan ik t mee controleren of de uitlaat genoeg brandstof naar de carb pompt?
alvast bedankt,
Verdion
Ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden in de stickies, dus daarom maar een draadje.
Heb een Thundertiger MTA4 s28, heeft altijd goed gelopen, tot ik een kleine crash had. Motortje overleden. Dus nieuwe motor gekocht, een Ofna .26. Alles netjes gemonteerd. Bij eerste keer starten ging ie voluit lopen, ongeveer 15-20 seconden, daarna maar uitgezet omdat ie nog niet ingelopen was maar kreeg m ook niet langzamer gezet. Volgende dag de fohn erop en goed warm gemaakt voordat ik m ging starten. Nu het probleem.
De motor start, mits ik er met een fuel bulb die op de fuel leiding zit genoeg brandstof in de carb pomp. om hem te laten lopen moet ik telkens handmatig in dat bulbje kniijpen voor brandstof toevoer. (of ik moet de gashendel open gooien), dooe ik dit niet, dan slaat ie af. Nu lijkt het dus dat ie bij stationair te weinig brandstof krijgt. Dit is volgens mij echter geen afstel probleem maar moet t ergens anders liggen. maar waar? kapotte uitlaat o tank misschien? waar kan ik t mee controleren of de uitlaat genoeg brandstof naar de carb pompt?
alvast bedankt,
Verdion