hallo ik ben Stan nieuw hier en ik kon geen antwoord vinden op mijn vraag want mijn vraag is waarom word de motor zo heet. en gaat hij op vol gas dan gaat hij eerst langzaam en even later weer heel hard. (Titan 12T brushed motor) van rustler 4x4 gewoon een standaard accu van 7,2 v nimh
Dan moet je toch wat meer vertellen. - Welke auto? - standaard configuratie of zaken aangepast? - hogere voltage accu? Als het allemaal nog redelijk standaard is moet je kijken of er ergens van de aandrijving iets stroef loopt.
Nogmaals: het helpt om meer info te geven. Om je een idee tegeven, alles waardoor een motor zwaarder moet werken dan normaal zal ook meer vermogen vragen die de motor moet opwekken. En omdat zijn opgewekte vermogen nooit 100% aan de as afgestaan wordt zal een deel omgezet worden in een verlies en dat is dan de hitte. Grotere banden, een snellere vertanding, ruig ondergrond als ook vuil in de aandrijflijn doet een motor zwaarder werken.
Tja.... Nog steeds geen antwoord op de vraag of er iets is veranderd en of alles soepel draait. Hou er ook rekening mee dat een motor makkelijk 70 tot 80 graden kan worden, dat kan erg heet aanvoelen.
het was ineens en ik hoor veel zand in de aandrijving maar hoe haal je dat zand weg? het kan ook nog signaal zijn want gaat bijvoorbeeld op vol gas van 3km/h naar ineens 20km/h
Haal het dan tenminste eerst eruit met een borstel, kwast, perslucht, demonteren... voordat je terug probeert. Je kunt wel eens door zand rijden, geen probleem, maar de korrels werken als schuurpapier dus na het rijden schoonmaken! En was dat zand, of zand + zeewater?
Welkom in de wereld dat modelbouw heet, je zult gewoon van tot tot tijd onderhoud moeten plegen, dat betekent de auto een beetje uit elkaar halen en schoonmaken. Alleen zo zal je ook de problemen tegenkomen.