Goedemiddag,
Ik heb een uitdaging waarbij ik jullie hulp kan gebruiken. Ik heb een Traxxas rally VXL met een VXL-3s ESC, en traxxas velineon 3500 brushless motor. De batterij die ik gebruik is een zippy 3S, 5000 mAh 30C.
Het probleem is als volgt:
De auto "trapt" plotseling op de rem totdat deze slippend tot stilstand is gekomen. Dit gebeurt nadat ik een paar minuten heb gereden. Als ik even wacht (ongeveer 5 seconden) dan kan ik weer even rijden en stopt de auto weer door plotseling te remmen. De temperatuur van de ESC en de motor zijn normaal.
Dat wil zeggen: Ik kan mijn vinger zolang als ik wil op de koelrip van de ESC of op de behuizing van de motor houden. Helaas kan ik mijn infrarood meter niet vinden, anders had ik de precieze waarden gedeeld. Ik kan met zekerheid zeggen dat de temperatuur niet te hoog is.
Ik heb ook een test uitgevoerd waarbij de auto op een verhoging staat, en de wielen vrij van de grond ronddraaien. Ook dan treedt het probleem op. Ik heb hiervan een filmpje gemaakt en online gezet:
Ik denk zelf dat de ESC een probleem heeft waarbij een component voor problemen zorgt. De ESC en motor hebben altijd in een rustler VXL gezeten, daarna heb ik deze set overgezet in een rally vxl. Daarbij heb ik gemerkt dat de ESC en de motor veel warmer worden dan in de rustler. Met de infrarood meter heb ik temperaturen gemeten van 72 graden celcius op de koelrib van de ESC, de gevoelstemperatuur was erg hoog op mijn vingers
.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vriendelijk bedankt voor de moeite alvast,
Henk
Ik heb een uitdaging waarbij ik jullie hulp kan gebruiken. Ik heb een Traxxas rally VXL met een VXL-3s ESC, en traxxas velineon 3500 brushless motor. De batterij die ik gebruik is een zippy 3S, 5000 mAh 30C.
Het probleem is als volgt:
De auto "trapt" plotseling op de rem totdat deze slippend tot stilstand is gekomen. Dit gebeurt nadat ik een paar minuten heb gereden. Als ik even wacht (ongeveer 5 seconden) dan kan ik weer even rijden en stopt de auto weer door plotseling te remmen. De temperatuur van de ESC en de motor zijn normaal.
Dat wil zeggen: Ik kan mijn vinger zolang als ik wil op de koelrip van de ESC of op de behuizing van de motor houden. Helaas kan ik mijn infrarood meter niet vinden, anders had ik de precieze waarden gedeeld. Ik kan met zekerheid zeggen dat de temperatuur niet te hoog is.
Ik heb ook een test uitgevoerd waarbij de auto op een verhoging staat, en de wielen vrij van de grond ronddraaien. Ook dan treedt het probleem op. Ik heb hiervan een filmpje gemaakt en online gezet:
Ik denk zelf dat de ESC een probleem heeft waarbij een component voor problemen zorgt. De ESC en motor hebben altijd in een rustler VXL gezeten, daarna heb ik deze set overgezet in een rally vxl. Daarbij heb ik gemerkt dat de ESC en de motor veel warmer worden dan in de rustler. Met de infrarood meter heb ik temperaturen gemeten van 72 graden celcius op de koelrib van de ESC, de gevoelstemperatuur was erg hoog op mijn vingers

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vriendelijk bedankt voor de moeite alvast,
Henk