Probleem met verkoop RC aan forumlid zonder posts...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoihoi,

ik heb een redelijk alarmerende email teruggekregen van forumlid "roonieb".

Hij heeft mijn uitgebouwde Rustler VXL overgekocht voor 430 euro.
De wagen werd hem verstuurd met lipo en originele zender.
De originele kap + alle originele plastic onderdelen + gears etc (kleine dingen) worden achteraf gratis opgestuurd.

Ik ging dat morgen of overmorgen doen, maar daarnet kreeg ik volgende email:

"Hallo Erik,Heb je pakket ontvangen, echter na montage, bleek dat de motor weliswaar draait maar de wielen niet. Heb alles losgehaald en er zijn een aantal tandwielen in het differentieel kapot, ben ik niet blij mee.. Heb jij hiervoor reserve delen? Hoe gaan we hier verder mee om?? Hoor graag van je!Gr. Ronald"

Van elke stap heb ik hem via email op de hoogte gebracht dmv fotos en screenshots. (van verpakking tot verzending)
En verpakking doos (doos over originele doos, met genoeg space tussen):
verzendklaar.jpg

Goed ingepakt etc.
De wagen zelf heb ik maar 1x mee gereden sinds het laatste youtube filmpje dat ik online heb gezet.
En uiteraard voor verzending getest. Ik heb er zelfs een filmpje van gemaakt:
http://users.telenet.be/eriko/filmpje.3gp

Dit filmpje wou ik hem ook opsturen maar dat ging niet, dus heeft hij dat nooit gezien dat de wagen effectief werkte....
Ik stuur hem nu net ook de link door van het filmpje dat ik net heb geupload.

De wagen was dus rijklaar en hij moest er niets anders mee doen dan de lipo aansluiten en gaan.
Spur en Pinion zijn goed, lipo is goed, slipper stond goed.

Nu zouden er ineens tandwielen kapot zijn...hmmm
Ik snap het niet zo eigenlijk.

Het is mss voorbarig, maar ik heb het gevoeld dat hij misbruik wil maken van de situatie?
Wat raar is aangezien we elkaars adressen kennen en in mekaars buurlanden wonen....
Want zoals gezegd en zoals filmpje toont: de wagen was perfect rijklaar.
De verpakking was goed en dik.

Dus als tandwielen ineens kapotgaan schieten er niet veel mogelijkheden meer over, vermoed ik :confused:
OF er is iets heel erg misgegaan bij verzending....

Laatst bewerkt:
hij heeft onderstussen al gereplied op mijn verbaasde reactie met dit:

"Hallo erik,
Helaas is er wel degelijk een probleem direct na het opstarten heb ik hem even vrij laten draaien en toen bleek direct dat er iets mis was. Heb toen de auto op de grond gezet en geprobeerd weg te rijden maar hij kwam niet van zijn plek. Daarop heb ik gecontroleerd of de wielen ook draaiden door aan het kunststof tandwiel te draaien en dit lukte niet. Daarop heb ik het diff open gehaald en er bleken een aantal tandwielen volledig afgesleten-afgeknapt. Heb je een volledige reserve diff liggen?? Of wat zit erin en waar kan ik die krijgen?? Gr ronald
"

heb hem teruggestuurd:

HOi,

heel erg raar, het filmpje staat alvast online: http://users.telenet.be/eriko/filmpje.3gp

Ik heb een Spur gear en 2 of 3 pinions liggen....maar het ligt precies niet aan.
Nogmaals die diff is van FLM, volledig aluminium en beresterk, hoe komt het dat die tandwielen nu kapot zijn?
Ik zou graag een foto willen en of filmpje als dat kan.
Want hoe verklaart men dat sinds maandag die tandwielen in zo een aluminium bescherming ineens kapotgaan?
Ik ben volledig eerlijk geweest, ik verwacht dezelfde eerlijkheid terug

Dank u
Erik

heb hem dan toch nog eentje gestuurd:

Beste,
mbt de diff, ik heb alleen de originele diff omhulsel liggen, de tandwielen zijn gewoon overgenomen van ene diff op alu FLM diff.

nogmaals, ik zou graag fotos willen van de afgeknapte/volledig afgesleten tandwielen want:

1. afgesleten kan niet, want ze waren nog intact bij verzenden, en op 3 dagen slijten tandwielen niet af. De diff is sinds de installatie nooit geopend geweest.
2. afgeknapt, hoe kan je tandwielen ineens afknappen? Zeker als je ziet dat ik de wagen wel nog kon besturen net voor verzenden.

Er klopt hier iets niet, ik heb je geen kapotte rustler gestuurd alvast.

Mvg

ik kan toch bijna niet anders geloven dan dat er kwaad opzet in het spel gemoeid is???
edit:
ik snap trouwens niet waarom hij vraagt wat er in een diff zit, als hij in dezelfde mail zegt dat hij de FLM diff heeft opengedaan?

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde gedoe gehad met een surroundset via marktplaats. De set was in super staat, en 3 dagen later (iedereen wil alles toch meteen testen als het aankomt??) krijg ik ineens een mailtje met 'bel me even'. Oké, ik ben eerlijk dus ik bel de persoon in kwestie.
Hij beweerde dat de subwoofer was opgeblazen. Afijn, ik ben een goudeerlijk persoon; en verkoop geen defecte spullen. Ik ben veel te bang dat ik problemen op mijn schouders haal. Ik wist niet hoe ik moest reageren, en heb mijn vader de telefoon gegeven.

De persoon heeft zelfts geclaimd om de surroundset wel terug te komen brengen 'met een paar vriendjes'. Uiteindelijk hebben we voet bij stuk gehouden en nooit meer iets van de persoon vernomen.

In jouw geval, probeert hij
1) of gratis spare parts te krijgen
2) heeft hij zelf brokken gereden en claimt dat hij het niet gedaan heeft.

Ik gok het tweede, en dat hij door ondeskundig of onverstandig gebruikt gewoon de boel vernielt heeft. Je praat hier over particuliere verkoop, en je handelt ter goede trouw.
De persoon kan je niets maken. Maargoed, waar praten we over met tandwieltjes voor in een diff; 15 euro??

Tja ik heb het ook wel eens meegemaakt. Wellicht is het pakket zo slecht vervoerd met geblokkeerde wielen en een hard gooi dat er wellicht iets is geforceerd. Mijn advies: maakt 10 euro naar hem over als tegemoetkoming cq middeling in de kosten. Geeft je meer gemoedsrust dan over de schuldvraag te gaan bakkeleien.

Ik zou zeggen: probeer dit onderling op te lossen.
Wat heeft het voor nut om dit publiekelijk op het forum te zetten?
Ook niet erg slim/netjes om het verzendbewijs met zowel jouw adresgegevens als die van de ontvanger zomaar op internet te zetten.

Tja ik heb het ook wel eens meegemaakt. Wellicht is het pakket zo slecht vervoerd met geblokkeerde wielen en een hard gooi dat er wellicht iets is geforceerd. Mijn advies: maakt 10 euro naar hem over als tegemoetkoming cq middeling in de kosten. Geeft je meer gemoedsrust dan over de schuldvraag te gaan bakkeleien.

de wielen zijn toch niet geblokkeerd? ze kunnen "vrij" bewegen.
Eigenlijk is er geen ruimte om te bewegen, dus ik weet in godsnaam niet hoe de tandwielen afgebroken/afgeslepen zijn.

Ik heb hetzelfde gedoe gehad met een surroundset via marktplaats. De set was in super staat, en 3 dagen later (iedereen wil alles toch meteen testen als het aankomt??) krijg ik ineens een mailtje met 'bel me even'. Oké, ik ben eerlijk dus ik bel de persoon in kwestie.
Hij beweerde dat de subwoofer was opgeblazen. Afijn, ik ben een goudeerlijk persoon; en verkoop geen defecte spullen. Ik ben veel te bang dat ik problemen op mijn schouders haal. Ik wist niet hoe ik moest reageren, en heb mijn vader de telefoon gegeven.

De persoon heeft zelfts geclaimd om de surroundset wel terug te komen brengen 'met een paar vriendjes'. Uiteindelijk hebben we voet bij stuk gehouden en nooit meer iets van de persoon vernomen.

In jouw geval, probeert hij
1) of gratis spare parts te krijgen
2) heeft hij zelf brokken gereden en claimt dat hij het niet gedaan heeft.

Ik gok het tweede, en dat hij door ondeskundig of onverstandig gebruikt gewoon de boel vernielt heeft. Je praat hier over particuliere verkoop, en je handelt ter goede trouw.
De persoon kan je niets maken. Maargoed, waar praten we over met tandwieltjes voor in een diff; 15 euro??

idd, bedankt voor je ervaring mee te delen

Ik ben allersinds 1000% overtuigd van de staat van de wagen bij verzending.
Iemand die +/- 1000 euro uitgaf voor zijn RC aan updates etc, zal wel dezelfde zorg dragen over zijn RC voertuig.
Ik weet allersinds dat ik niets van toegevingen zal doen zolang de koper in kwestie geen foto of filmpje toont van het gebroken/afgesleten onderdeel.

Wie weet is hij nu wel bezig met wat onderdelen te breken of af te slijten om dan pas een foto te nemen.

Ik vind zijn beweringen allersinds ongeloofwaardig zonder foto's of bewijzen aangezien ik wel met de nodige fotos en fillmpjes ben afgekomen als verkoper.

Gewoon in zijn eigen sop laten gaarkoken die koper.
Ik heb je ombouwtopic gevolgd en weet ook wel zeker dat alles goed is aangekomen.
In mijn ogen is het gewoon een poging je op te lichten..

Niet toegeven.

Heren, dit topic gaat dicht.

Voor de duidelijkheid: dit forum is en zal nooit partij zijn in dit soort "geschillen".
Het is triest als de koper een defect iets heeft gekocht, terwijl de koper zei dat het in goede staat verkeerde.
Het is net zo triest als een verkoper iets goeds heeft verkocht en de koper claimt dat het defect is.
Welke variant hier aan de gang is? Ik weet het niet.

Koper en verkoper moeten er samen uitkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back