probleem met verwijderen van hoofdas DF 36

• Topicstarter Topicstarter Shark
  • Startdatum Startdatum
S

Shark

Guest
Beste,

heb onlangs een vraag geplaatst voor de explode view van de tuning parts voor mijn DF 36, was nu bezig met de standaard rotor kop eraf te nemen, maar krijg de hoofdas er niet uit aangezien ik 1 van de 2 inbus vijsjes heb "zot gedraaid", de draad is eruit.. nu heb ik geprobeerd om dit uit te boren, maar is ook mislukt, weet iemand misschien nog een manier om deze eruit te nemen? zonder de body te moeten open halen?

http://vps.spenkman.nl/images/rc/HM036_ExplodedView.jpg
op deze foto is het vijsje nummer 66, als dit kan helpen, welk ik er niet uit krijg

mvg

zelf heb ik dit probleem ook meerdere keren gehad, elke keer kreeg ik hem er uit met hard trekken. misschien wat minder voor de lagers 8O maar een andere oplossing is er eigenlijk niet. via de onderkant kon hij er niet uit dacht ik.

jep heb daar zelf ook al aan gedacht, maar wil natuurlijk zo min mogelijk extra kosten :lol: waarschijnlijk ga ik toch de romp open halen, heb al een tandwiel beschadigd en zie geen betere manieren meer

maar toch al bedankt voor de reactie!

Beetje mijn bandbreedte jatten he :lol:

Maar ik denk dat je het toch met boren zal moeten doen, laag toerental met die speciale olie, aangezien de ruimte zeer beperkt is...

Shark zei:
...."zot gedraaid", de draad is eruit..
Is het schroefdraad kapot of het inwendige zeskantje ? Heb je borgmiddel gebruikt: Eerst het "vijzeltje" verhitten met de punt van een soldeerbout (daar heb je nu niets meer aan) en dan gelijk losschroeven.

Als het van die zwarte stiftboutjes zijn wordt het moelijk uitboren zo niet onmogelijk, deze zijn erg hard. Heb wel eens succes gehad met een wolfram vanadium frees stift (proxxon) in een boorstandaard.

het inwendige 6kantje is volledig weg nu, en idd, het warm maken met de soldeerbout heb ik nog al eens gedaan maar kwam er nu te laat bij. uitboren is enorm moeizaam, heb al 2 boortjes stuk gemaakt, volgens mij moet het geraamte toch uit elkaar, heb nog een week de tijd voor de reserve onderdelen hier zijn :)

Back