probleem met Xray XT8 aandrijving

hoi

heb probleem na paar keer rijden breekt metaal pinetje ( zie foto ) bij mijn aan drijf as en ik raak busje kwijt die er in zit dus ik koop new busje en zet die er in met een new pinetje en na 4 tankjes weer breekt hij en ik ben weer dat busje kwijt wat kan oorzaak zijn

ik rij ik alleen maar op grasveld bij ons voor en doe geen jumps

wagen is nog best new en alles is nog goed en Motor is alpha Plus S852 .21 maar dit probleem had ik nooit met mijn Xray 808 buggy met zelfde motor

Laatst bewerkt:
Doe er een stukje krimpkous omheen, dan blijft het pinnetje zitten en het busje ook.
Je kunt ook een afgeknipte 'shock boot' er omheen doen; zo'n rubberen hulsje welke je om de schokdemperstangen kunt doen tegen vuil...

Doe er een stukje krimpkous omheen, dan blijft het pinnetje zitten en het busje ook.
Je kunt ook een afgeknipte 'shock boot' er omheen doen; zo'n rubberen hulsje welke je om de schokdemperstangen kunt doen tegen vuil...

oke dat is goed idee :D wat soort winkels verkopen krimpkous ?

alleen vraag ik me nog af waarom gaat hij zo snel stuk dat pinetje

Laatst bewerkt:
Pennetje breekt?

Probeer eens een stukje verenstaal van een dezelfde dikte of kijk als je bij de doe-het-zelf een stalen nagel op de maat kunt vinden en dan even een pennetje op maat af slijpen.

Krimpkous kan je bij elektro-hobby winkels krijgen, Conrad en natuurlijk bij de modelbouw zaak..
Dat pinnetje breekt omdat het materiaal nogal hard is; je zou een ijzeren spijkertje op maat kunnen knippen en dat gebruiken. IJzer is veel zachter dan staal en dan buigt het pinnetje in plaats dat het breekt. Je zult een ijzeren pinnetje wel vaker moeten vervangen omdat hij slijt...

[/edit] of wat roelof zegt...

Heeft dit niet te maken met de olie? Hoe zijn de diffs gevuld?

Is het de voorste of achterste aandrijf as?

Ik speculeer alleen maar hoor. Maar het lijkt me niet goed dat het al een aantal keren is gebeurd..

Die pinnen moeten het veel langer uithouden.ik reed er 5 wedstrijden mee en vervangde ze puur uit voorzorg.nog nooit heb ik er 1 gebroken.De imbussen die ze vasthouden willen wel is loskomen.gebruik daar extra sterke locktide voor.Kijk ook ff of er niks anders versleten is waardoor het pinnetje spelling heeft.

alles voelt gewoon goed aan en waar pin is komt is gewoon 99% goed zit paar krassen op door hem er in en er uit te halen en veder niks

en boutjes is het niet die zit goed vast

is elke keer aan rechts voor en hoe diff gevuld zijn donno had wagen 2dehands gekocht valk er na heb voor kant open gehad en zag aan binnen kant gewoon nog new uit

De olie heeft niks te maken met het breken van de pinnen.Weet je zeker dat de pin gebroken is en er niet gewoon uit is??Als je een pin hebt zonder een afgevlakt deel moet je er zelf er ff 1 in slijpen.Anders komt de pin gewoon los,maakt niet uit hoe vast je de imbus draait.

Toch denk ik dat hij iets is los gekomen en daardoor kapot geslagen is.Zelf heb ik 3 jaar met Xray gereden en er is er 1 keer 1 gebroken omdat ik die niet optijd vervangen had.

Ik zie in je tag staan dat je een 2010 spec XT hebt.Maar ze zijn toch echt gestopt bij de 2009 spec :)

oops :P was nog van mijn 808 10 model

kan misschien ook zijn als hij stuurt hij iets raakt en wiel hard klap krijgt bij rijden en daar door elke keer zo veel kracht op komt en pin breekt

hoop morgen 3 new busje van the border online RC shop te krijgen en zal ik hem iets anders in stellen dat wiel iets minder ver stuurt eens kijkken of dat is

Dat moet het probleem ook niet zijn.Ik heb in de stuurinrichting gedremeld zodat hij nog verder kan.Kom anders een keer naar een truggycup of ga is naar de baan in Oss.Dan zijn er zat mensen die ff kunnen kijken.

heb in RC winkel in oss geweest die vonden het ook raar die rijd met Xt8 ook

maar als ik naar binnen kant van velgen kijk en max stuur dan raakt stang mijn binnen kant van min velg en aan binnen kant voel je en zie je een streep denk pas volgde week new busje binnen krijgt jammer genoeg dan zal ik wagen weer even testen maar dan stuur op 80% dan raakt hij niks als ik max stuur

zie volgde week wel of dit het is maar ben bang dat dit het ook niet is

weer weekend zonder mijn wagen

Back