probleem met zender in fms

Hallo,

Ik heb een futaba skysport 4 en die heb ik met een kabel op de PC aanhgesloten. Hij doet het wel, maar er is een probleem: hij reageert suppergevoelig. Als ik het knuppeltje ook maar aanraak, dan gaat het toestel al over de kop (dit is niet overdreven - net alsof de besturing niet proportioneel werkt). Op deze manier kan ik niet echt trainen. Op de laptop van mijn vader werkt e.e.a. wel. De specificaties van de PC zouden ook voldoende moeten zijn (256 MB intern, 900 Mhz, 32 MB video). Wat ik kan bedenken: de USB aansluiting op mijn computer is type 1.1 en bij mijn vader een 2.0. De laatste is ± 40 keer sneller dan de USB 1.1 Kan dit de oorzaak zijn?

Groetjes Rowan,

weet echt niemand hier raad mee want ik zit nog steeds met dit probleem met de mx-12 komt het zelfde voor alleen reageerd nu het vliegtuig/helikopter helemaal niet meer en bij kalibreren in fms gaan die balkjes knipperen.

Ik zou het niet weten zo één twee drie, ik gebruik een mx22 en die doet het goed, misschien moet er aan de zender of de kabel iets versoldeerd worden. Moeilijke zaak.

Succes

Taco

Hai Rowan,

Ga eens naar bediening---> Analogebediening
Bij het venster wat dan komt naar Toekennen / Calibratie.

Vink bij "Exp" elk kanaal aan.

Op die manier zijn ze minder gevoelig ( ik had hetzelfde probleem )

Groetjes,

John

Dat "knipperen" van de balkjes is normaal.
Dan moet je roeren met je stcks om hun maximale waardes aan te geven.
Als het goed is komt dan alles gecentreerd te staan en houd het knipperen op.
Dus CALIBREREN.

Had je dit al goed gedaan? Vergeet mijn opmerking dan maar :wink:

bedankt voor de reacties ik ga het zo snel mogelijk proberen maar met dit weer niet maar dat begrijpen jullie wel :wink: :wink: 8)

Back