Probleem na crash :( help :)

Probleem na crash verholpen en updated :)

Vanavond heb ik voor de lol de heli maar eens op de weg gesmeten. Op zich weinig aan de hand buiten de gebruikelijke schade. Wonder boven wonder (ik zag de heli gewoon niet meer omdat hij achter een boom verdween) ketste de heli alleen met de rotortips over het asfalt om vervolgens in een weiland tot stilstand te komen.

Eénmaal thuis gekomen vond ik mijn grootste probleem:
Draadklein.jpg

en het totaal overzicht
overzichtklein.jpg

Eén van de antenne's van mijn 2,4 Ghz ontvanger is er dus compleet afgerukt. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan herstellen aangezien dit niet een gewoon draadje is maar een coax variant ??

Laatst bewerkt:
Ff contact opnemen met gebruiker Corrien (Jan) , is DE man van de servicedienst voor de verschillende merken hier in Nederland (en België) ;)

Ik heb hem vanavond gelijk een PB gezonden :)

Inmiddels heb ik de ontvanger ontleed en gezien dat er gewoon netjes een connector op zit die gelijk is aan die van een laptop. In een laptop met Wifi zit een mini-PCI kaartje waar de twee antenne's opzitten.
Morgen maar eens op het werk op de stapel met laptops kijken of ik een paar antenne's kan maken :P

Kijk en naar mijn idee gaat dit werken :)
laptop.jpg

laptopast.jpg

Erg slechte foto's maar heb geen normale camera bij me op het werk..
Het is dezelfde kabel (zo voelt het) en het is de gelijke connector..

erg veel kan ik er niet van, maar dat draadje is totall lost

je zult het moeten vervangen :(

Wellicht een handig iets voor degene die ook met een 2,4 Ghz ontvanger werken. Ik heb op een forum elders iemand gevonden met een gelijk probleem en heeft het opgelost door de antenne niet meer aan het landingsgestel vast te maken, dit heb ik nu ook gedaan:
onderklein.jpg

Dit was een stukje antenne geleider die ik doormiddel van warmte aan elkaar gesmolten heb onder een hoek van 90 graden. Om er iets meer stevigheid aan te geven heb ik er een dwardbalkje in gezet.
Mocht ik nu crashen dan ben ik bij verlies van landingsgestel in ieder geval niet gelijk mijn gehele antenne kwijt. :)
zijklein.jpg

het landingsgestel, of de struds... gaan heel vaak stuk idd, maak daar dan ook niks aan vast, of bestel de gorilla gears,...die blijven wel heel.

succes met de opbouw.

Of ga JR vliegen dan heb je niet van die achtelijk lange antennes :)
Robbe en 2,4Ghz is nog geen goed huwelijk op dit moment

Robbe en 2,4Ghz is nog geen goed huwelijk op dit moment

Ik vlieg zelf ook Spektrum btw..
Maar wat is er mis met Futaba 2.4?
Ik hoor er eigenlijk alleen maar goede berichten over..
Het Futaba systeem lijkt namelijk ook minder gevoelig voor statische ontladingen, en de ontvanger stopt er pas op 2,5V mee, de Spektrum/JR ontvangers stoppen er bij 3V mee...

Eric

Back