Probleem na Crash met esky HB king 2

Discussie in 'Electronica' gestart door Seb@sti@n, 7 nov 2010.

  1. Seb@sti@n

    Seb@sti@n Guest

    L.S.,

    Ik ben een beginnend gebruiker van een E-sky HB king 2. Ondanks alle waarschuwingen van RAD's vlieglessen, toch te ver gegaan en gecrashed. Alle mechanische beschadigingen heb ik kunnen herstellen, maar ik krijg em niet meer aan de praat.

    De gyro reageerd op bewegingen, maar zoemt nu als nooit te voren wanneer de throttle op 0% staat. Wanneer ik de throttle verhoog stopt het zoemen, maar de elektromotor (brushless) draaid niet.

    Wie kan/wil mij helpen om dit probleem op te lossen. Ik ben geen leek in de elektronica, maar wel met de systemen op een heli. Ook kan ik geen stroomkringschema's van HB king 2 vinden.

    Alvast bedankt!
     
  2. Taya-chan

    Taya-chan

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    450
    Locatie:
    Hoog boven de wolken
    mogelijke oorzaken

    Waarschijnlijk is je (brushless?) ESC kapot.
    Ook de gyro is een gevoelig instrumentje...stuk?
    De servo op de tail kan schade hebben aan de tandwieltjes erin...
    Staat de trimmer van de throttle (E-Sky zender?) wel naar beneden?
    De trimmer van de heckservo: verschuif die eens en kijk of het zoemen weg gaat.

    Eerst voorlopig: mogelijke oorzaken!
    Mvg, Tjeerd. :wink:
     
  3. Seb@sti@n

    Seb@sti@n Guest

    Ik zal eerst de esc van de motor vervangen. De gyro functioneert wel, maar zoemt.
    De e-sky zender throttle trimmer staat niet naar beneden. Ik zal dit ook even uit proberen ivm het zoemen. Hetzelfde probeer ik ook met de heckservo.

    Met de nieuwe esc op de motor zal ik zien of de gyro en heckservo nog naar behoren functioneren.

    Bedankt tot zover!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2010
  4. pilotpiet

    pilotpiet

    Lid geworden:
    27 mei 2008
    Berichten:
    50
    Locatie:
    steenwijk
    esky

    je hebt een pb:2gunfire:
     

Deel Deze Pagina