probleem ontvanger

• Topicstarter Topicstarter N timmerman
  • Startdatum Startdatum
N

N timmerman

Guest
Hallo,

Een poosje geleden heb ik een soort delta kistje gebouwd. hierin wilde ik een micro 3/4 ontvanger zetten maar dat kon helaas niet. voor de delta mix heb je kanaal1 en 5 nodig. deze ontvanger heeft maar 4 kanalen. Toen heb ik met een micro 6 ontvanger geprobeerd maar dat wil ook niet, de motorregelaar moet (volgens mij op de 4e ontvangeruitgang aangesloten worden) is dit zo of moet de ontvanger apart over een ander kanaal gevoed worden. Of zou het kunnen dat de ontvanger het niet :cry: meer doet. als ik hem zo aansluit doet de motor het niet maar de roeren wel. :?:

alvast bedankt

Grtn Nico

Kanaal 4 = motor, dan heb je waarschijnlijk multiplex. (altijd handig om dat er bij te zetten)
Cockpit MM?

Een oplossing die ik gebruik bij indoor delta-achtigen is het systeem te foppen en de roeren als V-staart aan te sluiten op kanaal 2 en 3 (hoogte en richting).
Omdat je nu met de verkeerde knuppel stuurt moet je je "mode" veranderen van 1 naar 3 (of juist van 3 naar 1)

ja sorry ik heb een multiplex mc 2020 bedankt voor de tip. Met een beetje geluk kan die dan vanmiddag nog de lucht in.

De Mc 2020 is qua software toch ongeveer gelijk aan de 3030???? toch.

Dan kun je elke ontvanger uitgang aan elk willekeurig stuur kanaal toewijzen.
Dan heb je het probleemook niet meer met vast kanaal toewijzing.

Dat vond ik destijds de superkracht van Multiplex.

Offuhhh, sla ik de plank nu echt helemaal mis.............

Groetjes
Martin

Van de software van de zender heb k niet echt veel verstan en ik zou niet weten hoe je een ander kanaal zou kunnen toewijzen. zou wel makkelijk zijn trouwens Die micro 6 ontvanger zou het tog ook gewoon moeten doen. heeft die een apart kanaal waar de voeding op moet of zou dat gewoon op kanaal 4 voor het gas moeten? want dan is die volgens mij kapot. de andere roeren doen het wel bij de micro 6 dus hij wordt dan wel gevoed lijkt mij.

Goedemorgen,

ik heb via de site van Multiplex gekeken naar de spec's van jouw zender.
voor zover ik kon nagaan heeft deze NIET de mogelijkheden die ik je beschreef. Jammer jammer.
(Misschien inruilen op een wat nieuwere versie???? Hobbyin in Waalwijk heeft een mooie cockpit zender, en die kan dat soort dingen wel :wink: )

misschien dat je je vraag eens bij Corrien op dit forum moet stellen, al dan niet via PB.
Hij heeft bijzonder veel verstand van zendapparatuur, al is zijn specialiteit Robbe meen ik.

Zoals gezegd, ik kon dit type zender niet, ik dacht dat hij overeenkomsten vertoonde met de Mc 3030, tenzij het dus niet de Commander versie is, maar dat moet je maar eens vertellen. Of een fotootje??

succes verder

Martin

Ik neem aan, dat de regelaar een BEC-systeem heeft en dat daarmee de ontvanger wordt gevoed?
Als dit zo is: sluit de regelaar aan op kanaal 6 en probeer met servo's uit of de kanalen 1 t/m 5 het doen.
Als een servo het op kanaal 4 ook niet doet, dan is de ontvanger stuk. Waarschijnlijk is dan de stekker van de regelaar een keer verkeerdom aangesloten geweest. Zo'n mankement wordt overigens gewoon onder de garantie verholpen. Doet de servo het op kanaal 4 wel, dan is er iets mis met de regelaar of de motor.

De pico 3/4 heeft op de stekkerlijst slechts 4 kanalen. Inwendig zijn er echter 9 stuks aanwezig (bij de pico 5/6 is dit ook het geval). Het is dus altijd mogelijk om kanaal 5 op de stekkerlijst te laten plaatsen in plaats van bijvoorbeeld kanaal 4. Bij zenders, zoals de MC2020 of de Cockpit MM, kunnen dan bepaalde mixers gewoon gebruikt worden.

Back