Probleem OS 70 SZ-H en gezocht: OS 60K carburator

Wie heeft er ergens nog een OS 60K carburator in goede staat liggen?

Mijn probleem is het volgende: heb hier momenteel een (zo goed als nieuwe) OS 70SZ-H liggen voor een schaalproject. Helaas heb ik problemen bij het opspoolen van de motor. Bij normaal ophalen van de toeren valt de motor abrupt stil. Als ik de toeren heel traag laat opkomen, wordt er precies plots voldoende druk opgebouwd en draait hij goed. Heb reeds andere naaldinstellingen en uitlaten geprobeerd. Ik vlieg zelf met Coolpower 15%.

Bij het opzoeken van de manual, zit er standaard een 60K carb op. Bij mij zit er echter blijkbaar een 60HG op. Op een ander heliforum heb ik echter gevonden dat de 60HG een carb zou zijn om te lopen zonder nitro. Ik weet niet of dit klopt?

Dus bij deze mijn vraag: heeft er iemand nog ergens een OS 60K in bruikbare (dus goede) staat liggen? Deze wordt ook gebruikt op de OS 91 SX-H.

Bedankt,

Stefaan

Is het dan niet handiger om er een litertje 0% (of desnoods 5%) aan te wagen en kijken of dat klopt van dat die carb voor 0% is?

Want zo ja, dan zou ik gewoon op 0% draaien. Stukken goedkoper, en die motor is er sterk genoeg voor.....

Groet, Bert

Om te testen is dit idd een goed idee, maar als definitieve oplossing niet. Ik hou het liever bij 1 soort brandstof. Ik vlieg reeds vele jaren met volle tevredenheid met Coolpower 15%.
Als het probleem effectief hier zou liggen, monteer ik liever een andere carb.

Stefaan

Back