Probleem reflex ism spectrum dx7

Ik heb reflex altijd in volle tevredenheid gebruikt echter ben ik overgestapt naar een Spectrum DX7 zender, gebruik hiervoor een graupner kabel. Maar reflex ziet de zender niet. Heeft iemand dit probleem ook gehad zo ja hoe heb je dit opgelost????

Gert-Jan

Geen ervaring met Reflex, maar wel met Phoenix, zet de zender eens uit en stop dan de plug in de trainerpoort. De zender zal dan aan gaan zonder dat je aan de power knop hebt gezeten. Nu gebruikt de zender ook het zendgedeelte niet, dit scheelt stroom. Phoenix ziet de Spektrum zender alleen als deze 'uit' staat, misschien is dit bij Reflex ook zo?

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Vin, bedankt voor je reactie. Ik heb het net geprobeerd maar het werkt niet. Bij het calibreren geeft hij al aan geen signaal. Ik hoop op meer surgesties

Gert-Jan

ik gebruik de DX7 met Reflex en de graupnerkabel. echter ik heb zelf de kabel gesoldeerd. Ik kan je weinig details geven want ik heb gewoon een stereo jack bij de gamma gekocht voor een euro, de kabel gestript en gesoldeerd. De erste keer ging het niet, toen heb ik wat met de aansluitingen geexperimenteerd (zijn niet zoveel combinaties :)), tot dat het werkte.

Waarschijnlijk toch een kabel probleem.

Op rc-groups is.. of...was ook een topic over deze combo.

Spektrum DX7 works with Reflex XTR 5.03 (step-by-step) - RC Groups

Misschien heb je er wat aan.

gr Richard

Na een tijdje wat drukte hebben gehad met andere dingen ben ik vandaag weer met de zender bezig geweest. De link uit de rc groups heb ik bekeken het gaat hier over instellingen om de kist in te stellen. Zover kom ik niet eens de zender geeft geen signaal af. Als ik calibreer geeft xtr ook aan dat er geen signaal is.

Ik denk dat het in de kabel licht echter dit is een orgineel graubner kabeltje.

Iemand surgesties ??

Groeten Gert-Jan

Je hebt toch geen DX7se (de "special edition" versie) ... die heeft geen "trainer" functie, dus een simulator gaat dan ook niet werken ...

die kabel, is die speciaal voor de DX7 ?

zo had ik ook hetzelfde probleem met mijn reflex sim die ik 2de hands had gekocht(die met de nieuwe kleine rode dongle ) en ik moest dus zelf een kabel gaan kopen voor mijn DX6i.

deze kabel was volgens de verkoper niet meer in stock en bestellen duurde 2 weken.

toen heb ik een andere kabel gekocht voor een graupner zender en daar moest ik de stekker van openschroeven en de zwarte kabel doorverbinden op het 3de contact oppervlak van die stekker.

dus voor het zo duidelijk mogelijk te maken :
-stekker die in de zender komt openschroeven
-daar zie je 3 contactpunten waarvan er 2 worden gebruikt, het contactpunt met de zwarte kabel doorverbvinden met een stukje koperdraad en wat soldeer naar het 3de ongebruikte contact oppervlak.
-stekker terug dichtschroeven en klaar !

was nog geen 2min werk en toen zag de reflex sim wél de zender...

die kabel, is die speciaal voor de DX7 ?

zo had ik ook hetzelfde probleem met mijn reflex sim die ik 2de hands had gekocht(die met de nieuwe kleine rode dongle ) en ik moest dus zelf een kabel gaan kopen voor mijn DX6i.

deze kabel was volgens de verkoper niet meer in stock en bestellen duurde 2 weken.

toen heb ik een andere kabel gekocht voor een graupner zender en daar moest ik de stekker van openschroeven en de zwarte kabel doorverbinden op het 3de contact oppervlak van die stekker.

dus voor het zo duidelijk mogelijk te maken :
-stekker die in de zender komt openschroeven
-daar zie je 3 contactpunten waarvan er 2 worden gebruikt, het contactpunt met de zwarte kabel doorverbvinden met een stukje koperdraad en wat soldeer naar het 3de ongebruikte contact oppervlak.
-stekker terug dichtschroeven en klaar !

was nog geen 2min werk en toen zag de reflex sim wél de zender...

jaeneke,

Bedankt dit was de oplossing van het probleem. Ik kan weer naar harte lust reflexen.

Groeten Gert-Jan

Hallo,

Ik heb ook een vraagje.

Ben in het bezit van een dx5e en een dx7.
Ik heb zelf een trainer kabeltje gemaakt 2x mono stekker.
Dit werkt niet.
Wie heeft er tips.

hm, goed dat ik het lees. Ik ben ook in het bezit van een DX7 en een DX5 en ik krijg ze ook niet aan de praat met het trainersysteem. Ik dacht dat het probleem was dat ik een stereokabel gebruikte, maar dat is dus niet zo...
Beide zenders werken wel prima met dezelfde normale simulatorkabel.

Mijn DX7 doet het wel prima icm met mijn MX-12.

Waarom de DX5 niet wil zal mij ook benieuwen.

e moet zo i zo stereo pluggen gebruiken.
Maar heeft dit niet te maken met de editie dat ze zijn. Eerder in dit draadje spreken ze over een special edition waar geen trainer mode op zit.

Verder was bij mii jde oplossing om een doorverbinding te maken van de donkere draad naar massa.

Gert-Jan

Back