Probleem rudder

Heren,
Ik heb een probleem met de rudder. Ik heb de gyro afgesteld zoals het moet alle trim op 0 en afstellen. Nu ik ga vliegen moet ik wel 15 /16 tikken met de trim naar links. Dit lijkt mij niet normaal. Kan dit aan de gyro liggen ? ik weet niet wat dit kan zijn. Wie kan mij helpen ?
Het betreft een KDS 450c met een KDS 800 gyro.
Alvast bedankt.

Edwin.

Volgens mij is je rudder mechanisch niet gecentreerd. Trim hoort nooit met een heading hold giro.

je hebt de gyro niet volgens de regelen der kunst ingesteld, je hebt wat stappen overgeslagen.

in heading hold is de enigste reden voor een gyro om de staart weg te laten lopen een lage gain.
of input van 1 of andere mixer, maar we gaan er ff van uit dat je dat hebt gecheckt.

aangezien jouw heli echt stil komt te hangen, heb ik het idee dat jouw gyro in normal staat?
zo ja, dan kan dit kloppen. en bewijst dat de servo eigenlijk een stuk naar voren/achter moet, of de link aanpassen.

Mechanisch heb ik de bladen recht gezet en de servo in het midden.
Limits ingesteld. Uitslag beide
kanten gelijk. Instelling zender voor de gyro niet gewijzigd.

Je bladen horen een lichte instelhoek te hebben, je tailslider moet haaks op de staartbuis en/of staartas staan. Probeer dat eens.

In normal gyro modus moet je kunnen hooveren, zonder input.
Dat bereik je door de servo net zo lang heen en weer te schuiven, tot de staartbladen exact de juiste hoek hebben.

Dan limits verder afstellen, en dan pas kun je de gyro in heading hold zetten.

Staat de gyro wel in heading hold momenteel?

Ik heb nog even naar de instelling gekeken en zo ja zoals jullie aangeven de instelling.

@laurens: Ja ik zie nu dat het klopt wat je aangeeft over de tailslider. Ik heb hem bijgesteld en zie dat ie loodrecht op de staart staat.

Heren bedankt voor het meedenken.

Back