Probleem snelle setup Zagi

Guys, vraagje,

Na wat stoeien met de SwiftII en een 2650-setup heb ik heb ook een Zagi/Ziji gebouwd met de volgende setup. Ding moet gewoon lomp snel gaat, dus heb de volgende electronica aangeschaft:

60A regelaar
3000mAh 35C lipo
Turnigy 450/500 H2223 Brushless outrunner 4400KV

De motor zou maximaal 600 watt moeten geven. Heb de boel nu in elkaar zitten, maar bij 50% throttle gaat ie al over zn nek. De motor komt mooi op toeren, maar bij 50% geeft ie harde piep en gooit de boel stil.

Iemand tips wat er mis gaat of een suggesties voor een andere motor?

waarschijnlijk staat de timing van je regelaar niet goed, zet de timing is op high. wellicht dat je probleem is opgelost

Timing eventjes anders instellen.
Denk dat hij nu op medium staat, en op high moet :)

Heb je trouwens wel een prop erop zitten? (zal wel, maar ik vraag het toch maar even)

EDIT: D-J was me net voor :), marre, wat hij zegt dus :P

errrmmm...

heb je motor draden verlengt?

Probeer eens low... (puur om te proberen)
had ik ook een keer gehad, dat hij op mid en high over zijn nek ging, low ging wel goed (maar had toen draden verlengd)

3S lipo. Gegevens prop heb ik zo niet en zal het aantal ampere eens meten.

Laat ik het zo zeggen: ik heb het idee dat ie net zoveel power heeft als je 2650 3s 1000mah setup van mn Swift.

Had alleen naar de Kv en Watt-specs gekeken, dank voor de tip.

Is het nog beter/slechter om een buitenloper te nemen of maakt dat niets uit?

Voor een buitenloper moet je meestal een grotere prop nemen wat weer een nadeel op een vliegende vleugel is .

Die heeft liever een kleine prop.

Mvg Johan

het is toch ook zo dat zagi's door hun vleugelprofiel bij een bepaalde snelheid niet harder gaan?

Klopt, maar dat is afhankelijk van het gekozen profiel. Het originele Zagi profiel is een rustig vliegend profiel terwijl het Sipkill profiel bedoelt is voor hogere snelheden, en zo zijn er nog wel meer bruikbare profielen voor een zagi of Nuri.

het kan ook zijn dat de motor het aantal toeren gewoon niet aankan, bij sommige regelaars uit het hk assortiment schijnt dit nog wel eens een probleem te zijn namelijk..

het kan ook zijn dat de motor het aantal toeren gewoon niet aankan, bij sommige regelaars uit het hk assortiment schijnt dit nog wel eens een probleem te zijn namelijk..

het is niet de motor die het niet aan kan, maar de regelaar, je gaat namelijk max 55.440 toeren draaien.

Back