probleem tsunami 10 en toerental shockflyer

hallo,

Ik heb net me shockflyer (extra 330s) klaar met de volgende configuratie :
typhoon 6 3d
tsunami 10
3x hitec 55 servo's
8*3,8 apc prop. (juiste prop ?)

Ik test nu even met een lipo 11.1V 1020mAh gewoon binnen om te kijken of alles werkt.

Op het moment dat ik de tsunami in mode 3 (standaart mode) zet gaat alles prima,maar na kortstondig volgas ( 2 a 3 sec.) zakt het toerental enorm in.(ongeveer 1/4)
Als ik het toestel in me hand heb en geef volgas heb ik niet het idee dat hij zo wegvliegt maar eerder naar beneden valt.

Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat ?

Ik wil de shockflyer voor buiten gaan gebruiken en het gewicht is ongeveer 180 gram.

Ik moet nog een apparte lipo kopen voor de shockflyer...wat is een goede keuze voor buiten ? en 2s of 3s ?
Is het ook de juiste propkeuze ? deze werd aangeraden door quartel maar de trekkracht is niet echt geweldig te noemen.

Alvast bedankt.

Ik ken de Typhoon niet dus daar weet ik niets van. Wel weet ik dat bij mij en mijn broer in zeer korte tijd in totaal 4 tsunami's 10 kapot zijn gegaan, de CC Phoenix Micro's 10's die wij gebruiken gaan heeeel lang mee....
Succes !

Ik gebruik ook de typhoon 6/3D. Met GWS 8x4 HD porop 9A met 3S1P 340 kokam.

Mijn ulti van 220g gram hovert denoods al met 2 cellen (ampere of 6 dan)
Wel met CC 10. Heb nog een tsunami, maar nog niet in gebruik (kopen?)

afb9491.jpg

Hoe kom ik erachter dat die tsunami defect is ?

De lipo gebruik ik ook op me Piccolo en ik kan er dan vrolijk 25 minuten mee vliegen :D

Kan het zijn dat de accu wat minder is bij hoge stromen ? dat dan de accu instort ?

Ik ga anders wel naar Quartel en haal wel een nieuwe lipo op. 2 cellen ofzo.

Als het eerste generatie Kokam 1020 cellen zijn gaat dat niet werken zo.
Deze kunnen slechts 3A continue aan stroom leveren. De combinatie Typhoon 6/3d, Tsunami, 8x3,8 en 11,1V trekt een veelvoud daar van aan stroom. Beter de Kokam 350 cellen nemen. Dan kun je nog steeds niet continue vol gas vliegen maar ben je wel 30 gram lichter en zal continue vol gas ook niet meer nodig zijn.

Dat zou goed kunnen dat de cellen 1ste generatie zijn, ik heb ze 2e hands gekocht via marktplaats.
Op de heli gaat het perfect (waarschijnlijk dus lagere stroom).

Maar is het verstandig om 2s of 3s te kopen ? en is 350 mAh niet een beetje weinig ? heb je dan een beetje fatsoenlijke vluchttijd buiten ?

Ik begrijp dat de prop dus wel het juiste formaat heeft.

Maar met Kokam 350 nog steeds niet vontinue volgas..is dat ivm te hoge stroom ?
Misschien een stomme vraag maar ben net overgestapt op een electro kistje (shocky). Met me brandstof model hoefde ik daar niet zo heel erg rekening mee te houden.

Als je shock met de 1020 cellen 180 gram weegt gaan daar met 3s 350 cellen 30 gram vanaf. Met de motorisering die je nu hebt op een shock van 150 gram kun je helemaal niet lang vol gas vliegen. (Ik neem aan dat je graag binnen de dampkring blijft vliegen :D ) Het gevog is dus dat je heel erg vaak met zeer weinig gas gaat vliegen. En zo kom je dan toch aan redelijke vliegtijden (6-8 minuten) terwijl er wel voldoende vermogen aanwezig is voor trucjes.

Ok, bedankt !!

Zaterdag maar even langs Quartel crossen om daar even een lipo pakketje op te halen.

En dan maar wachten op een stille avond.... maarja dat zit er voorlopig niet echt in volgens mij. :nooo:

Maar als het een beetje meezit komt binnenkort me reflex xtr binnen :banana: en dan mag het van mij wel een beetje waaien buiten...kruip ik gewoon achter de pc !!

Maar in iedergeval heel erg bedankt voor het meedenken !

heb proplemen met het programeren van de regelaar, krijg de rem er niet op, en hoe weet ik, of hij juist staat voor lipomode.
( heb geen beschrijving)

simendewulf,

Even uit me hoofd geeft ie met een lipo eraan 3 piepjes...en met een normale accu 2 piepjes.

Als je wilt kan ik wel even een kopie maken en die even mailen.

Ik hoor het wel.

Back