probleem uitlaat - HPI MT2 met OS .18TZ

Ik heb een OS .18 TZ motor gemonteerd om mijn HPI MT2.
Alles past perfect op de uitlaat na. Deze komt iets te kort uit.
Als ik nu een stukje allu buis van 16mm doorsnede en 5cm lang tussen de uitlaatbocht en de uitlaat kan plaatsen is het probleem opgelost.
Maar heeft dit invloed op de prestaties in negatieve zin? Een uitlaat is namelijk bepalend bij 2 takt motoren.

MVG

het gaat om deze uitlaat:

291560d1196915664-tune-pipes-headers-help-wanted-ntc3-exhaust-r.jpg

Laatst bewerkt:
in theorie (volgens men ervaringen met 2takt karting motoren) zal een langere uitlaat zorgen voor meer top-end vermogen terwijl een kortere uitlaat zorgt voor meer acceleratie en low-end koppel of dat bij nitro's ook is is natuurlijk de vraag maar ik denk het wel ...

Is geen probleem, de prestaties zullen slechts minimaal beïnvloed worden. Je zal er amper wat van merken...

bedankt voor de reacties. Dan ga ik er morgen om een stukje allu buis. Kracht zal de motor voldoende hebben voor een 1:10. Denk dat ik de clutch bell van 13 tanden ga vervangen door 1 met 15 tanden.

MVG

in theorie (volgens men ervaringen met 2takt karting motoren) zal een langere uitlaat zorgen voor meer top-end vermogen terwijl een kortere uitlaat zorgt voor meer acceleratie en low-end koppel of dat bij nitro's ook is is natuurlijk de vraag maar ik denk het wel ...

Het is net anders om, een korte uitlaat zal meer toeren geven en een lange uitlaat meer bottom end. Je kunt je ook verdiepen in een Buku uitlaat die zichzelf aanpast naar je toeren.

Vandaag een stukje galva buis van 16mm dik en 10cm lang tussen uitlaatbocht en uitlaat zelf gemonteerd. Beetje opgeschuurd zodat het proper oogt. En natuurlijk even getest op het gras.
Mijn eerste indruk... volgas kan ik geen 5sec houden. Moet h'm zeker zwaarder gaan vertanden.
En ik vrees vervolgens dat de aandrijving het gaat begeven. Mss kunnen een stalen spur en stalen diffs een oplossing geven.

MVG

Ha, dat is een uitlaat van een Team Associated NTC3 of een OFNA LD3 Pro...
Daar heb ik er ook nog twee of drie van liggen....

Ziet er prima uit zo....

Een onroad uitlaat op een offroad, dat vereist een langere bocht, dit kon nog wel eens heel goed gaan werken.

Back