Probleem vbar

wtf...
Dat is wel geluk hebben..

Ik heb iets dergelijks ook op mn 450 wel s gehad
Ik zette hem neer, zag iets wegschieten met aftoeren, wilde hem oppakken en het dus alleen de kop vast..

Blijkbaar bij jouw kop zit er nog een klemschroef op, dat is je redding geweest :mrgreen:

even voor de zekerheid. Ik neem aan dat dit een plaatje is van de huidige 6HV FBL kop (lijkt veel op die van de 7hv)
Maar je hebt dus 1 bout door de as zitten die normaal met een locknut bevestigd is. En 2 bouten ernaast die in de kop zelf vastdraaien en hier heb je locktite nodig. Welke bout miste er bij jou, de middelste neem ik aan?
0885084.jpg

Ja dit is idd exact de kop van mijn 6HV. en idd de middelste is foetsie. de 2 klemschroeven konden hem gelukkig aardig op zen plek houden, maar ik heb wel behoorlijk mazzel gehad, dat is 1 ding dat zeker is!!

Grt

Daarom controleerde ik met mn 600N en de 550 altijd na elke dag vliegen de complete heli en letterlijk alle boutjes.. just in case.

Zodoende onderschepte ik 2 week geleden dat de kunststof kogellink van de aansturing van de staartrotor bij de rotorzelf nog maar half vast aan het schroefdraad van de stuurstang hing. Viel me op door een afwijkende pitchhoek van de bladen na de laatste vlucht. Trok de link met weinig moeite zo van de stuurstang af.. :o

Een mazzeltje...

Soms moet je gewoon een beetje geluk hebben ;)

Ik loop niet alles 100% na, maar wel veel..
Ff een snelle visuele inspectie (kritisch) zegt vaak al veel

En soms heb je wel eens zo'n gevoel....
Dan ga je wat verder kijken en checken dan normaal (een boutje wat al 10 vliegdagen niet los is gekomen, zal ook niet meer zomaar loskomen), dan blijkt dat ergens wat gebroken is/lager kapot is etc

Leuk zo'n technische hobby :mrgreen:

Alleen de staartaansturing check ik vaak grondig.
heb het wel eens gehad dat een boutje van de staartbladhouder eruit gefloept was na vlucht 3
vlucht 4 doe ik ff mn normale kanaalcheck (rammel over alle kanalen heen) en ik zag iets raars.
wist niet wat, maar wat raars.
kwam dus 1 blad niet mee als ik staartinput gaf.
best lastig als je daar te laat achter komt ;-)

Back