Probleem: zwart-wit en beeld ondersteboven

Ik heb sinds ongeveer een week een goedkoop setje om mijn eerste stappen in de FPV wereld te zetten.. Het gaat om een héél goedkope dealextreme combo, een mini 2,4ghz camera'tje en een bijhorende ontvanger. Zowel camera als ontvanger werken op 5V

Nu na ongeveer 2uur gebruik sluit ik opnieuw een 1s lipo aan, staat mijn beeld ineens op zijn kop en is alles zwart-wit in plaats van kleur..

Iemand een idee aan wat het kan liggen? Er zit tussen de camera + zender en mijn lipo nog een 5V regulator printplaatje, mss is deze kapot?

Is 1s normaal niet wat weinig voor een 5v setup?

Even voor de duidelijkheid, dit is de camera:
1284097638721_hz-myalibaba-web12_2155.jpg

Er zit in de connector een regulator die zorgt dat er 5V aan de camera gevoed wordt. Dus 1S is zeker geen probleem, alles heeft voor zeker 2 volle uren gewerkt. En ik ben zelf op het idee gekomen van deze setup te gebruiken door een blog post van iemand met dezelfde setup, ook op 1S. Ik ben gisteren gestopt toen mijn batterij ongeveer 3,8V had en alles werkte nog steeds perfect eigenlijk.

Nu heb ik ook al mensen gezien die rechtstreeks hun batterij aan de camera + tx hangen ipv het regulator circuitje er nog tussen.. dus ik ga maar eens solderen denk ik zo. Dan weet ik meteen of het hieraan ligt.

EDIT: Nevermind, 'k had alles mooi gesoldeerd maar m'n batterij perongeluk omgekeerd aangesloten, meteen weer uitgetrokken maar ik zag al wat rook opstijgen.. Nu 't geluid gaat opnieuw perfect, 't beeld is vrij bruin :p.. Dan maar een nieuwe cam en tx bestellen.. Iemand suggesties voor een lichte cam + 2.4ghz tx?
Deze cam + tx zonder case er rond was net geen 4gram..

Laatst bewerkt:
Back