probleempje met opladen traxxas e-revo 1/16 brushless met snellader

ik heb gisteren een nieuwe traxxas e-revo 1/16 brushless gekocht, met snellader(maxxtrax 680 ac+). ik weet niet hoe en wat ik moet instellen op mijn snellader. ik heb een gewone stock batterij voor de auto. kunnen julie mij helpen?:confused::confused::puppydogeyes:

Een uitgebreidt en voorgekauwdt uitleg heet gebruiksaanwijzing. Daar staan dingen in die je kan lezen. In het accu en laad subforum heb ik het al een uitgekauwd en voorgeproeft en weer opgebraakt enz enz antwoord gegeven.

Wil je gewoon niet?

Niet goed genoeg. Lees nou eens vanaf pag 157 :rolleyes:

Klik nou eens op die link on bovenstaande pagina! en dan op pag 157:pc:

----------------------------------------------------------------------

zal niet lukken, ik heb de cd-rom en daar zitten maar 80 pagina's op.

Uiteraard heb ik die in de pc gedaan toen ik geen handleiding zag.

Helaas stond er helemaal niks op de cd rom....

Niets :confused::confused: ? Maar wel 80 pagina's info...?

Laatst bewerkt door een moderator:
Een uitgebreidt en voorgekauwdr uitleg heet gebruiksaanwijzing. Daar staan dingen in die je kan lezen. In het accu en laad subforum heb ik je al een uitgekauwd en voorgeproeft enz enz antwoord gegeven.

Wil je gewoon niet?

in de gebruiksaanwijzing staat niks!:(

en wat wil ik gewoon niet? of heb je het niet tegen mij?:D

Jou bedoel ik ook niet, JSRnogwat wil niets lezen. Die boodshap was voor hem.

Ik begrijp wat je bedoeld maar het staat er woordelijk in. De laadstroom voor de meeste NiMH mag niet hoger zijn dan 1C.

Dat betekend dus voor een accu van 5000mAh:

5000/1 = 5000mA laden (=5A)
voor een 4600 dus 4,6A max.

Met een accu die je 2C mag laden is het dus resp 10 en 9,2A max.

Correctie: voor iemand die enige moeite wil doen om zich te verdiepen in hetgeen waar hij mee bezig is, is die manual best goed te begrijpen. Het wordt lastiger als je nog te beroerd bent om de moeite te nemen om de manual ueberhaupt te lezen.

Back