probleempje

ik heb een probleempje voor jullie mischien een fluitje voor een cent maar ik
heb alles aan gesloten de mfc-01 alles werkt maaar als ik mijn zender knuppel voor uit doe ga hij achteruit en doe ik hem ahter uit gaat hij voor uit met het achteruit geluid wat is er loos kan iemand mij dat vertellen
b.v.d. gr.jan:confused::confused:

kanaal omdraaien is een mogelijkheid
tweede mogelijkheid is om de mfc-01 opnieuw te programmeren en de motor draden om te wisselen.

bedankt ga morgen ochtend gelijk proberen de draden om te draaien t,s nu te laat liggen al te slapen als dat niet help vraag ik weer om raad gr.jan

probleem op gelost motor draden omgedraaid

nu moet ik de schotel verbinding op lossen ik heb de schotelservo in mijn ontvager n.m. 5-6-7 geprobeerd maar doe niets ik heb een robbe f14 maar doe ik hem in mijn stuuringang doe die het wel alleen doe mijn stuur het niet in die andere kanalen
moeilijk he gr.jan

je hebt 2 knuppels met elk 2 kanalen.
Dit is 1 - 4.

Bij de F-14 is kanaal 5 - 8 niet standaard aangesloten. Hierop kan je schakelaars en potmeters aansluiten. Ik vermoed dat je een twee standen schakelaar nodig hebt en een weerstand van 82k Ohm. Deze zet je op het middelste draad van de schakelaar.

cheeta bedankt maar van electro snab ik geen bal van wat moet ik nu halen en waar moet ik dat plaatsenmischien dom maar ja gr.jan

Bij de MFC is het zo dat je de schotel aan stuurt d.m.v even snel de linker hendel naar rechts te bewegen hierdoor wordt de schotel geactiveerd op de linker hendel. Deze kan je dan naar boven en beneden, openen en sluiten van de schotel + het op en neer bewegen van de poten van de trailer. Om deze weer te deactiveren beweeg je de linker stick weer snel naar rechts

he he probleem opgelost na 1,5 uur zitten tobben heb ik het toch gevonden de servo van de schotel moet niet in mijn ontvanger maar in de mfc-01 en nu doet alles het nu nog een beetje afstellen en rijden toch allemaal bedankt voor het oplossen gr.jan

Back