probleempjes honeybee 2

• Topicstarter Topicstarter bourom
  • Startdatum Startdatum
B

bourom

Guest
Help.

Ik ben nu 4dagen aan het vliegen met mij bee, maar er zijn een paar dingetjes die niet helemaal lekker gaan.
1 Staart rotor is een beetje wispelturig, ik heb het idee dat de gyro te veel corigeerd zodat de staart steeds heen en weer gaat.
2 De tuimelschijf zit aan de achterkant in een steuntje dat voorkomt dat de schijf mee gaat draaien, als ik de servo's een voledige slag laat maken komt het pennetje dat aan de schijf zit uit dit steuntje.
3 de motoren worden behoorlijk warm.
4 Naar mijn idee draait de rotorkop de ene keer veel harder als de andere keer. Als ik begin draait hij heel hard, dan is de heli veel stabiler. Na het landen draait hij veel langzamer, je kunt dan wel vliegen, maar het wordt wel lastiger.

Is er iemand die mij kan zeggen of dit alles normaal is of dat er iets aan te doen valt???

1 dan moet je de gain (schroefje op je 3 in 1 box) een klein beetje naar de - draaien

2 Dat gebeurt bij mij ook. Is heel iritant, maar je(ik) gebruik de volle uitslag zelden.

3 aaaaw (zo heet wordt de standaard motor bij mij ook) vliegt nu denk ik 10-15 accu's

4 Dit is wel vreemd. Bij mij is het wel zo dat bij vol gas de rode led op de 3 in 1 box gaat branden, en dan zakken de toeren in. Verder zakken de toeren in na ongeveer 1 min vliegen waardoor ik nooit lange vluchten kan maken. Als ik dan land en de rotor laat uitdraaien kan ik weer 1 min verder. (daardoor kan ik nogsteeds niet echt vliegen)

Hallo met jp ik heb de zelfde problemen vooral het toerental verschil om aan lift te komen varieerd nog wel vaak en dat is vervelend want dan stijgt hij plots erg snel. gr jp

Hallo met jp ik heb de zelfde problemen vooral het toerental verschil om aan lift te komen varieerd nog wel vaak en dat is vervelend want dan stijgt hij plots erg snel. gr jp

mijn bee vliegt zelfs totaal niet meer.
de neus draaid steeds linksom
op de moment dat hij van de grond moet komen
zakt het toerental zodanig dat hij blijft staan.
heb de gain al op max gezet en hij draaid nog naar links
met de pitch heb ik okk al alles geprobeerd maar niets helpt.
nieuwe giro,nieuwe motor,nieuwe staart motor helpen ook niets.
heb geen idee wat er nog kan gebeuren.

heb je al geprobeerd om de staart prop om te draaien ?
indien dit een 3020 prop is wil dit wel eens helpen

heb de gain al op max gezet en hij draaid nog naar links

De gain is voor de mate waarin de gyro corrigeerd (gevoeligheid). het andere draaischroefje is voor het afsttellen van de staart zelf. Als hij linksom draait moet je het schroefje meer naar de + draaien.

ja inderdaad maar met de proportion schroef heb ik ook al alles geprobeerd.
ik dacht dat het iets met de bat of de lader moest zijn.
heb vandaag nog geprobeerd.
als ik een net geladen bat probeer dan vliegt hij de eerste
5sec goed hij gaat zelfs in de lucht.
maar dan hoor je de motor in toeren zakken en hij daalt terug
dan begint hij linksom te draaien tewijl hij de eerste 5sec( wanneer hij goed vliegt) niet draaid.
ik heb ondertussen 3 bat en met alle3 heeft hij dat probleem.
en als je de trottle stick verder omhoog haalt krijgt hij het nog harder.

grtz

Hoi Pimpelmees,

Waarschijnlijk staat je pitch te hoog, en kan je motor het niet meer aan, waardoor deze in toeren omlaag gaat. Probeer eens de pitch een stukje te verlagen.....

Groetjes,

Remco

heb de pitch hellemaal omlaag gedraaid tot hij totaal niet meer omhoog wil.
dan stap voor stap terug meer pitch.
op de moment dat hij dan gaat vliegen komt het probleem meteen terug.

grtz

Heb je naar het bladspoor gekeken, en heb je de bladen uit geballanceerd :?: :?:

Dat scheelt echt enorm.

Ik ben afgelopen vrijdag voor de zoveelste keer ruim 2 uur bezig geweest met afstellen. Dat is echt de moeite waard :lol:

pjotter zei:

Volgens mij heeft iemand hier een stukje uitleg over fora nodig :)

de mijne staat nu al enkele maanden gewoon in de kast.
na een weekje was die elektronica al doorgebrand, maar die had ik hersteld. toen was dat pinnetje kapot gegaan dat het koppel overbrengt tussen die rotoras en de rotorblade zelf. Dat had ik maar gemaakt met een nageltje. En nu zijn de rotorbladen redelijk vervormd en trilt hij zo hard dat ie zelfs niet meer opstijgt. Maar zelfs zonder rotorbladen zie ik dat de as een beetje excentrisch draait en ik ben dus bang dat zelfs met nieuwe rotorbladen de heli zal blijven trillen gewoon omdat die as scheeft staat ofzo. En dat kost enorm veel geld :s dus ik weet niet echt wat te doen.

Een nieuwe hoofdas en rotorbladen kosten samen rond de 25-30 uero. Of je dat ervoor over hebt moet je zelf bepalen.

Bij http://www.rcstore.nl/catalog/ krijg je nu 25% korting. :!:

Anders in onderdelen verkopen :wink:

Back