Probleempjes met Neptune

Hallo,

Voor het eerst de neptune uitgeprobeerd in bad, alles is waterdicht ( zucht).
Maar nu heb ik een tweetal probleempjes;

1- Als ik het pompje bedien gaan alle servo's staan te bewegen en niet een beetje staan te jitteren maar grote uitslagen.

2- Als de waterzak vol is en het pompje automatisch afslaat, heeft hij nog steeds drijfvermogen, moet er alsnog extra lood erin??

Wie heeft hier ervaring mee (de accu's zijn vol)?

Hans

hallo hans
heb je ontstoorders op dat pompje zitten
en hoe stuur je die pomp aan
relais of met een snelheids regelaar ??
heb je voor de pomp een aparte accu
groetjes raf

Hallo Raf,

Dit is de kant en klare uitvoering ervan, dus hoe hij aangestuurd wordt weet ik zo niet.
Ik heb wel de antenne naar achteren uitgevoerd.
Maar dat help niet.

Hans

hallo hans

ik heb deze problemen ook vroeger gehad
eerst ontstoorders op de pomp motor zetten
daar was het probleem ook niet mee opgelost
dan de regelaar door 2 relais vervangen
beter maar nog steeds niet gedaan
aparte accu probleem opgelost
de pomp trok bij aanlopen zoveel stroom dat de ontvanger teweinig stroom kreeg
de relais geven een volledige scheiding wat stroom betreft

kan je niet eens een andere motor aan hangen om te proberen (op het droge)
en deze tijdens het draaien wat met je vingers te belasten
kijken of het probleem dan nog bestaat

groetjes raf

Hallo,

Voor het eerst de neptune uitgeprobeerd in bad, alles is waterdicht ( zucht).
Maar nu heb ik een tweetal probleempjes;

1- Als ik het pompje bedien gaan alle servo's staan te bewegen en niet een beetje staan te jitteren maar grote uitslagen.

2- Als de waterzak vol is en het pompje automatisch afslaat, heeft hij nog steeds drijfvermogen, moet er alsnog extra lood erin??

Wie heeft hier ervaring mee (de accu's zijn vol)?

Hans

Hallo Hans
Bekend probleem (bij mij althans)
Het volgende kan je proberen:
1 antenne spannen tussen de inkepingen in de spanten (niet te strak, maar steeds met een net bochtje er tussenin)
2 Servo's eens zonder dat printje ertussen rechtstreeks op de ontvanger zetten. Jutteren ze dan niet meer: printje kaduuk, opsturen of gewoon overbruggen.
3 Pompmotor laten draaien in de buurt van een andere (aangesloten) ontvanger. Jutteren dié servo's dan ook: Pomp goed ontstoren.

2e probleem: Ja, bij mij moest er ook lood bij. Heb ik bladlood voor gebruikt en dat heb ik onder de loden gewichten onderin gelegd. Even uitproberen, elke keer een klein stukje erbij.

Succes!

hoi

met dat gewicht heb ik geen problemen gehad maar toen ik er een camera in stopte zakte dat kreng erg vlug naar de bodem. DIT MODEL REAGEERT ERG OP TE WEINIG OF TEVEEL GEWICHT (luister naar roel....)

groet ruben

Hallo Roel,

Bij de neptune die je gebouwd heb, heb je de zender en ontvanger gebruikt die er bij een kant en klare model erbij zitten.

Ik heb mijn twijfels over deze rc-installatie ( merk; " nooit van gehoord " ), hij komt niet erg betrouwbaar over. Hij zal best wel zenden en het ontvangertje zal best wel ontvangen, maar is het wel voldoende ontstoord e.d. zoals bij de bekende merken? Ik heb de installatie eens voorgelegd aan een ervaren modelvlieger en deze zou hem voor geen goud in een vliegtuig leggen. Dit vind ik dat hetzelfde geld voor een duikboot, het is allemaal zo definitief als het misgaat zoals bij vliegtuigen.
In de toekomst ga ik de installatie toch ombouwen naar futaba, ben al aan het overschakelen naar 40 MHz voor mijn FF9.

Gr. Hans

Back