Problematische overstap van Walkera4-Trex450...

• Topicstarter Topicstarter Nillfist
  • Startdatum Startdatum
N

Nillfist

Guest
Hallo,

ik heb een Trex 450 XL (hde) besteld om mijn heli-hobby te starten. Maar omdat ik zo vreselijk lang moet wachten op allerlei onderdelen heb ik voor tussendoor, omdat er zo makkelijk aan te komen is, een Walkera Dragonfly 04 gekocht. Om toch alvast een beetje te kunnen spelen zeg maar, en ook om het plezier in mijn Trex te verhogen want ik nam aan dat een Trex meer lol oplevert dan een goedkope Dragonfly 04... Opdat ik het verschil lekker goed merk zogezegd...

Maarja. Nu heb ik reeds een tweede Dragonfly 04 gekocht en deze is, net als mijn eerste, binnen 15 minuten zo vaak gecrasht dat ie niet meer vliegen kan. Dus dat helicoptervliegen is een gruwelijk moeilijk hoogstandje ben ik achtergekomen... Het ding zweeft nog maar nauwelijks of het zoeft al naar voren of achteren en klettert op de grond, erg frustrerend moet ik zeggen. Ik doe het 'oefenen' dan ook alleen na 23:00 s'avonds want ik heb absoluut geen behoefte aan publiek.

Stomme vraag wellicht, maar een Trex laten vliegen zal wel evenzo moeilijk zijn he? Of ligt dat aan de goedkopigheid van een Dragonfly?

Aangenomen dat dat even moeilijk is, kan ik dus beter bij de dragonfly blijven lijkt me, gezien de chrashkosten...

Weet iemand mischien een helivliegclub nabij Rotterdam?

Ohja, nog een vraagje: ik heb het schitterende alu koffertje al wel in mijn bezit maar ik kan me haast niet voorstellen dat daar de heli in past, het is toch niet zo belachelijk dat zo'n prachtkoffer alleen bedoeld is om de onderdelen in te verpakken??

Crashen met een dragonfly is niet zo duur maar als je het doet met een T-rex gaat het zeer aan je portemonee doen, dus eerst maar leren vliegen met je #04 voordat je je T-rex de gond in boord en misschien moet je ook eens langs een club gaan voor meer infomatie enzo....

Die Dragonfly vliegt prima, net als alle andere heli's. behalve het vliegen is echter de afstelling zeker zo belangrijk. Kijk eens goed rond hier of elders op het internet hoe je je heli moet afstellen/in elkaar zetten voordat je ook maar denkt aan hoveren.
Je zegt dat je binnen een kwartier alle kanten op klettert. Hoewel een Dragonfly een lastige, onstabiele rakker is kun je er wel degelijk op leren vliegen.
Inderdaad is een trainingskruis voor een beginner noodzakelijk. Verder moet je er rekening mee houden dat je minstens een paar weken loopt te zwalken met dat trainingskruis (Met een goed afgestelde heli) voordat je een beetje kunt hoveren.
Maar als dat dan eenmaal lukt, krijg je ook wel een enorme kick!

Dus niet te snel opgeven. En die T-Rex zou ik nog even mee wachten, nu ben je een paar honderd Euro kwijt als je er mee stopt. Begin je eenmaal met T-Rexen, dan loopt het al gauw in de duizenden......

het afstellen van een heli vraagt veel tijd en daar win je stabilitijd mee .
een t-rex is super stabiel bij wind stil weer en hangt zo goed als stil als i goed is afgesteld dat geld voor alle heli`s.

Een Trex crasht ook goedkoper hoor... Anders zie ik HELEMAAL geen reden meer om zo'n ding te kopen ;-)

Een dragonfly is nou bepaald niet de meest stabiele heli, groter is stabieler. Laat je je hierdoor niet afschrikken, bijna niemand leert het binnen een week.

Woensdagavond 2 Augustus is er weer indoorvliegen in Delft, das niet zo ver voor jou dus ga je daar toch naartoe met je Dragonfly :P

Daar wordt je best geholpen met afstellen en kun je lekker oefenen !

Wat is er zo verschrikkelijk stuk dan, dat je het met reserve onderdelen niet meer kunt maken?

laurens zei:
Een Trex crasht ook goedkoper hoor... Anders zie ik HELEMAAL geen reden meer om zo'n ding te kopen ;-)
Vergeleken met een Dragonfly crasht een T-rex helemaal niet goedkoper!
Kan dat je ook een schadeloze crash met een T-rex hebt is vele malen kleiner dan met een FP heli als een dragonfly.

Back