Problemen dji Phantom 2 smart accu

Beste,

Ik wil hier graag een topic openen om wat informatie op te zetten over een probleem met de nieuwe smart accu's van de dji Phantom 2.

Probleem is als volgt.
Accu wil niet meer aan.
En wil ook niet laden.

Als ik de accu aan wil zetten knippert zowel de rode lampje van de power knop en 1 groene led en dan gaat die weer uit.
Hetzelfde gebeurt ook als ik hem probeer te laden. Dan blijft de eerste groene led en de rode led van de power knop knipperen maar hij laad niet.
Iemand enig idee? Kan vast niet de eerste zijn met dit probleem.
488100022be3e8eb22103b566e4de5c7.jpg

Gr steven

Laatst bewerkt door een moderator:
Ter overvloede denk ik:
Aanzetten gaat door 1 keer kort te drukken, en dan nog een keer, en dan vast te houden..
Uit zetten precies hetzelfde. Door enkel 1xkort te drukken leest hij de capaciteit uit, nou ja, laat hij zien hoe vol de accu is...

Wat zegt de manual erover ?

Soms helpt het om de accu aan te zetten, en dan pas op de lader te zetten...

Heb ik ook al geprobeerd, helaas wil dat niet helpen. Ik heb de lipo aan gezet door idd een klik en dan vast houden, ik heb het met de lipo lader geprobeerd op pb 12v maar helaas lijkt niets te helpen en ook kan ik in de manual en de internet er nergens iets over vinden vandaar hier mijn oproep / noodkreet [emoji33]

Ik heb de accu zo overgenomen. Ik denk dat die idd al te ver ontladen was maar de verkoper heeft dit heel erg netjes opgelost.
Heb alles geprobeerd zelfs met de normale lipo lader op pb programma maar niks werkte. Nu is die retour gegaan is het bedrag terug gestort. Bedankt voor het meedenken! Gr steven

als je met een normale lader laad is het beter op lipo programma te laden. daar de eindspanning dan beter uitkomt dan op 12v pb programma.

ikzelf heb al een accu gemold door deze aan te zetten terwijl hij aan het laden was op pb programma.

kleine poef en voortaan alleen nog maar spanningscontrole en dan bij nogmaals duwen een rode led en verder niks.

de rode led kreeg ik dan ook niet meer uit

ik heb ook een vraagje over deze accu's.
ik heb er nu 2 en 1 originele lader.
echter zou ik het fijn vinden mocht ik ze beiden te gelijk kunnen laden, of mss zijn er andere/betere mogelijkheden om deze accu's te laden dan met de standaard lader? of is deze gewoon goed... ik heb meer vertrouwen op mn gewone lipolader, maar aan de andere kant is een losse lader interessant op verplaatsing, maar ik vrees voor 2 lipo's dat deze tekort zal schieten??

Back