problemen flightmode control wookong

Goedenmorgen, we zijn bijna klaar met het bouwen en programeren van de djif550 wookong. Nu zit aleen met 1 ding waar ik niet uitkom de flightodecontrol. Ik heb alles via dit filmpje axp2sdH2fbA[/media] F550 Flame Wheel feat. Wookong M + NAZA Video-Tutorial/ Review - YouTube tijdlijn 33:00 op youtube zie je wat ik bedoel. Ik heb nu ook de f550 wookong aan de computer hangen en ales ingesteld, aleen als ik 3 knops schakelaar de flap gyro gebruik, wisseld de wookong niet van mflightmode standje 1 van de schakelaar geeft de sofware failsafe aan standje 2 van de schakelaar geeft hij attitude aan en standje 3 geeft hij weer failsafe aan. Wat doe ik verkeerd?, en heb me dx8 in vliegmode staan, klopt dit of moet hij in heli mode staan??. Hoop dat het vandaag gaat lukken en we een stukkie kunnen vliegen:D:D:D:D

Laatst bewerkt door een moderator:
aleen als ik 3 knops schakelaar de flap gyro gebruik, wisseld de wookong niet van mflightmode standje 1 van de schakelaar geeft de sofware failsafe aan standje 2 van de schakelaar geeft hij attitude aan en standje 3 geeft hij weer failsafe aan. Wat doe ik verkeerd?, en heb me dx8 in vliegmode staan, klopt dit of moet hij in heli mode staan??

Vliegtuig mode is goed.
Je moet de schakelstanden (gyro rate) net zolang bij trimmen tot de standen in de wookong software wel op GPS - A - M komen te staan (zie voorbeeld uit het filmpje).

gyroi.jpg

oke dan ga ik dat eens uitproberen, alleen hoe kom je bij die instelling in de zender? , kan het niet vinden namelijk Verder vliegt hij wel :D:D:Dnet even geprobeerd, was erg mooi om te zien, alleen nog niet superstabiel, moet nog compass goed instellen.

DJI f550 wookong m werkt perfect!!

Allen dank voor jullie hulp, me dji f550 werkt perfect, ook de gps en ook de failsafe uitgeprobeerd, goh wat was dat spannend. Heb nu betere lipo's besteld hyperion 3s 5400mah. Hopelijk voor wat langere vlieggtijden dan nu. Nu heb ik nog een vraagje, wat zijn de beste waardes die je kunt instellen bij de 2 trappen van de energie?. En ik ben uiteraard op zoek naar eprops 10x5, maar heel veel winkels hebben de linker niet meer op voorraad, weet iemand die ze wel heeft. Nu eens verder zoeken naar een leuke landingsgestel eronder met mount voor camera en gimball. iemand suggesties? zal vanavond eens m telefoon erop plakken en proberen filmpje te maken, dan zal ik hem posten.:murder:

ik vlieg nu met hyprerion 3s 2200 mah haal daar ongeveer 3 a 3,5 minuten mee en dan begint hij de 1ste stage led warning zien.

Zo das idd wel erg weinig...
Kijk wel evne of de led waartschuwing correct is.. Standaard grijpt deze wel erg vroeg in vindt ik. Ik heb hem zo gezet dat als de rode led knippert ik ook echt moet landen... Dan zit er nog 20% in de accu. Kijk anders even in mijn bouwverslag.. Als de auto land fucntie ingrijpt ben ik eingelijk al te laat... Maar ik vindt dit prettig werken... De auto land is ook eingelijk als laatste nood mddel...

Vlieg je verder weg dan zicht, tsja dan word het natuurlijk anders
Straks met de f550, gebruik ik de telemetrie van de zender ook als waarschuwing, deze komt dan met een alarm , als ik bv 70% verbruikt heb van de accu...

dat is idd slim, heb nu een dx8 gekocht, en die ondersteund ook telemetrie, moet alleen nog zon aparte ontvanger hebben en de sensors.
Heb net testvluchtje gemaakt en heb de waardes bijgesteld in het energietabel, zit nu op ongeveer 5 en half minuut op de 3s 2200mah:).
Morgen krijg ik 2 maal de 5400 3s hyperons, die halen hopelijk wat meer en ook de graupner e props krijg ik morgen, dus ben erg benieuwd. zal laten weten hoe lang het dan word.

ik vlieg nu met hyprerion 3s 2200 mah haal daar ongeveer 3 a 3,5 minuten mee en dan begint hij de 1ste stage led warning zien.

je moet zo rekenen dat je ongeveer 10% overhoud na het vliegen

dus ik reken onder last stage 1 : bij 4 cellen 3.5V per cel 14 volt
bij stage 2 : 3V per cel 12 volt
daarna even checken met lipo checker wat er nog in zit.

Nu eens verder zoeken naar een leuke landingsgestel eronder met mount voor camera en gimball. iemand suggesties?

Ik heb een Alware Pro V3 3-Axis Camera Mount gekocht voor onder de DJI F550.
Ik verwacht hem eind volgende week binnen te krijgen, dus kan je nog niet vertellen hoe hij bevalt ;)

Specification:
Control Axis: 2-3 Axis Controllable Camera mount [Pan(optional), Tilt, Roll]
Mounting: Bottom plate assemble method
Material: Flash, light and strong fiber glass plates, Unique CNC Fiber Glass Spur Gears;
CNC Aluminum Rods and Mounts; Hight quality Flange Bearings and Screws.
Bearing type: Flange Bearings
Main Shaft Mount: CNC Anodized Metal Mounts
Color: Black fiber plates; Silver anodize Aluminum parts.
Dimension of portable camera: Max. 133*125mm(Wide*Height)
Payload Cabability: Up to 800g (But it is limited to the power of your Aircraft)
Operate Servo size: Standard small size servos e.g. ALware MD260, Align DS410, SAVO SH-0261 etc.
Gyro Stabilization for Camera Mount: Build in Gimbal stabilize function of some GPS systems (e.g. GAUI GU-INS, DJI WooKong-M etc), FY-30A 3-axises Stabilizer etc.
Camera Mount Weight: ~480g (Including three metal gear digital servos)
Max. Height: ~281mm
Max. Length: ~296mm
Max. Wide: ~275mm
Pan Range: 0-85°
Tilt Range: 0-90°
Roll Range: 0-45°

Included:
- 1x Alware 2/3-Axis F450-550 Pro V3 Camera Mount Kit (comes with instruction manual for assembly)
- 1x Collapsible Landing Gears
- 2x Spirit Levels
- 3x ALware MD260 Metal Gear Digital Servo 260 Degree (NEW! Operate with wider angle!)
- 1x Mounting Frame Set for DJI F450/550 Multicopters
- 1x High Quality 1/4 x 13mm Camera Screw

Paar foto's er van:

ALPRO3CMV3_easycarry.gif

ALPRO3CMV3_02.jpg

ALPRO3CMV3_06.jpg

ALPRO3CMV3_08.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb hem via ebay, ik had een V2 gekocht, maar aangezien die niet meer op voorraad is krijg ik nu de V3 opgestuurd door de verkoper. Ik ben daar wel heel blij mee want deze versie heeft een bevestging plaat gekregen welke ook geschikt is voor het DJI F450 en F550 frame. En deze versie kun je omklappen zodat hij makkelijker opgeborgen kan worden (in een koffer bijvoorbeeld).

Laatst bewerkt:
Nou mensen vanavond nog even gevlogen ging echt mooi, ging best hoog , door de wind drifte hij een beetje weg en kon niet meer goed zien welke kant hij op ging dus dan maar de failsafe erop, en je hoor hij schoot netjes omhoog en kwam richting ons vliegen en ineens ging hij schuin en vloog zo de hoge bomen in!!. Heb de hele avond lopen zoeken, wel me accu gevonden onderaan een boom maar de f550 niet. Met een verrekijker de boom af lopen speuren zijn een aantal grote van ruim 14 meter hoog en dichtbebladerd. Heb hem helaas niet kunnen vinden en heb moeten stoppen nu het donker is geworden, o wat baal ik hiervan. Heb net vandaag voor 250 euro aan spullen ervoor besteld, en nu heb ik hem niet meer. Morgen maar weer verder de boomtoppen afspeuren....word vervolgd!

Wizzx > dat is mooi balen man, hopelijk vind je hem morgen snel terug en valt de schade mee.
Suc6 een ieder geval morgen bij je zoektocht...

Dat is balen!
Gedver! Ben bang dat je niet zo goed zult slapen vanacht....

Wel vreemd , wel de accu niet de copter, niet iemand hem mee genomen ???
Ik hoop dat hij inderdaad nog in de bomen hangt!

Gelukkig blijft het waarschijnlijk droog vannacht..

Suc6 der mee, en sterkte!

Kan je iemand charteren met een (multi)copter met FPV set (of video down link)? Vaak blijven ze direct hangen, en is hij van bovenaf nog wel goed te zien.

Back