Problemen HK control board.

Goedenavond iedereen,

Ik heb de volgende problemen.

Ik heb de HK board standaart zonder ook maar software matig wat veranderd te hebben aangesloten op mijn quad. Dit zou moeten werken volgens verschillende fora,s. Helaas, bij mij niet!!!
Morgen komt waarschijnelijk de programmer binnen.

Probleem als ik de accu aansluit hoor ik 2 deuntjes en begint het lampje meteen al te branden. ( Dit lijkt mij niet de bedoeling want volgens mij arm je de quad dmv rudderstick omlaag en vol naar rechts ??.
Maargoed hij is dus al van de veiligheid af, als ik throttle omhoog gooi beginnen alleen motor 2 en 3 te draaien, heb de potmeters al verschillende kanten op gedraaid maar niets helpt. Heb vanalles geprobeerd maar kom er niet uit.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe ?
Kan iemand zijn instellingen hier misschien ook heen zetten van zowel de zender als de potmeters ?

ik gebruik de nieuwere versie van de kds 7 kanaals zender en de 8 kanaals ontvanger. Ik hoop maar dat ik de zender goed heb ingesteld want vind hem heel onduidelijk.

Hoop nogmaals dat iemand me kan helpen.

Mvg

Op het moment brand het lampje helemaal niet meer en toch kan ik gewoon gas geven,
Wanneer het lampje dus niet brand en ik gewoon throttle kan geven draaien alle motoren,

De quad reageerd nu alleen nog maar op throttle en verder helemaal niets !!!!.
Iemand suggesties >?

Ik vermoed dat op je bordje niet de laatste software staat (4.7) maar een lagere. Dat verklaart wellicht het onduidelijke aan/uit van het ledje.
Het verschil in softwareversies wil ook nog wel eens zijn, dat de endpoints van de potmeters zijn omgedraaid. Dus wat jij denkt dat 0 is, is wellicht 100%. Als je dit eenmaal ontdekt, is er prima mee te werken.

De potmeters werken bij de meeste mensen prima in de middenstand. Mits de Gyroscopen niet verkeerd staan:

[FONT=Arial, sans-serif];---- Gyro direction reversing ----
;---- 1: Set roll gain pot to zero.
;---- 2: Turn on flight controller.
;---- 3: LED flashes 3 times.
;---- 4: Move the stick for the gyro you want to reverse.
;---- 5: LED will blink continually.
;---- 6: Turn off flight controller.
;---- 7: If there is more gyros to be reversed, goto step 2, else set roll gain pot back.
If you move the throttle in the step 4 above, you will reverse the pot direction.

De motorvolgorde wisselt ook nog wel eens (zeer belangrijk voor de yaw functie):

4.5:
Voorkant
12
43
achterkant

4.7:
Voorkant
13
24
achterkant

De roll en pitch functie zijn prima te controleren door het toestel stevig boven je hoofd te houden. Je zal merken dat het toestel jouw polsbewegingen tegen probeert te sturen. Als een roll of pitch gyro verkeerd staat, zal het toestel zichzelf proberen om te keren. (doe je dit met het toestel op de grond, klapt ie in 1 keer om! = krak)

Als je yaw-gyro is omgedraaid, merk je dit doordat het toestel heel hard 1 kant op wil spinnen (toestel op de grond, beetje gas erop, maar lang niet genoeg om op te stijgen zeg maar)
[/FONT]

bedankt voor je reactie,

Kan op een of andere manier de gyro,s ook niet reversen, of het lampje brand helemaal niet en draaien alle motoren. of het lampje brand wel en draaien alleen de motoren 2 en 3. verder wat ik gezien heb dat het lampje continu heel snel knippert en dan kan ik helemaal niets.

Heel vreemd allemaal.
Neem aan dat motor 1 op M1 moet toch en zo verder ?

Welke software staat er op? Misschien een progammer aanschaffen of lenen en V4.7 er op zetten?

Heb net de programmer binnen, moet tot half 11 werken zal daarna proberen.
Waar kan ik de soft/firmware vandaan halen ?
En kan je mij misschien je zender instellingen vertellen ?

Een D/R van 50% van aileron en 50% op pitch is voor mij het prettigste, snel en toch goed correcties uit te voeren (en wordt ook aangeraden). Rudder staat bij mij gewoon op normaal (=100%)

Wat jij beschrijft van een onwillend ledje is toch niet op de juiste manier reversen. Je moet dit echt een paar keer proberen.

Ik had vroeger net hetzelfde probleem met een Blue Board KK Multicopter van Minsoo Kim. Ik kon het board niet ge"armed" krijgen. Na het board opnieuw geprogrammeerd te hebben bleef het probleem bestaan. Ik dacht dus dat ik iets fout deed, maar neen hoor, het board was defect! Dus alles teruggestuurd naar Kim en toch maar een nieuw board besteld (nu wel Black versie). Het ding werkt nu prima. Denk dus niet te snel dat de fout bij jou ligt.

Omdat HK ook zo'n board heeft (quadcopter control board V2) en dat dat helemaal niet duur is bestelde ik ook daar een board ter vervanging van mijn Blue Board van Minsoo Kim en wat blijkt? Dit HK board werkt voortreffelijk. Ik moest aan de standaardinstellingen niets veranderen. Mijn quadrocopter vliegt als geen ander.

Wat is wel belangrijk?
1) op de site van HK de "manual" van het Control Board V2 opzoeken door het klikken op control board V2, dan naar onder te scrollen naar de sectie commentaar van klanten en daar het tabblad "Files" aan te klikken. Daar kun je dan de keuze "manual" doen. Vervolgens naar het derde laatste blad gaan en kijken wat de draaizin van de motoren moet zijn. Voor het HK board is het motoren 1 en 4 CCW (linksom) en motoren 2 en 3 CW (rechtsom)
Motoren die CW draaien daar moet je de ESC normaal aansluiten naar de motor. Motoren die CCW moeten draaien daar moet je 2 van de 3 aansluitingen die naar de motor gaan, verwisselen.

2)afhankelijk van je zender moet je het trottle kanaal in je zender in de "reversed" mode zetten.(o.a. futaba,...)

3) de ESC's mogen niet afzonderlijk gecalibreerd worden. Ze moeten gecalibreerd worden terwijl ze allen aangesloten zijn op het board.(en in de goede volgorde: aansluitingen mot 1,2 3 en 4).

3)pas nu kun je de ESC's calibreren. Dat doe je door je zender aan te zetten en de trottle stick in de MAX positie te plaatsen. Op het board moet de "yaw" pot meter in CCW op 0 gezet worden. Sluit nu de batterij op je board aan.

4)indien alles goed verloopt moet je nu, na het opstart deuntje, wachten op 2 beeps (beep - beep), plaats dan de trottle stick terug op MIN positie. Je zal nu weer 2 korte beeps gevolgd door 1 lange beep horen (beep-beep-beeeeeeeeeeep). Dit is de bevestiging dat de ESC's gecalibreerd werden.

5)plug de batterij terug af en plaats de "yaw" potmeter terug op 50%.Zender uitzetten.

6)zender terug aan en trottle stick op MIN zetten. Batterij aansluiten op het board. Startdeun afwachten. Trottle stick rechts onder plaatsen om het board te "armen". Led moet nu branden.
Indien armen niet lukt, met de trim bijtrimmen en opnieuw proberen te armen.

7)als dit nog niet zou lukken, trim terug op nul zetten en probeer eens om te "armen" door de trottle stick LINKS ONDER te plaatsen (jawel !!! LINKS ONDER). Vraag mij niet waarom MAAR BIJ MIJ WERKT HET WEL (armen gaat bij mij LINKSONDER en disarmen RECHTSONDER met zender Futaba FF10). De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is dat dat komt omdat ik het rudderkanaal in de zender heb gereversed.

Hopelijk ben ik niet al te veel vergeten in deze volgorde van bewerkingen, maar alvast succes gewenst.

Nou het zou mij ook eens in 1 keer lukken he alleje%$## Kan hem niet flashen.
geeft een error, during setting fuse. Flashing firmware aborted.

Misschien verkeerd aangesloten ? het is een 10 pinnig aansluiting.

De Quad word verkocht.
Heb de Quad compleet gekocht, ik verkoop hem zodat ik met alles mijn eigen keus kan maken, en helemaal mn eigen ga bouwen.
Ik verkoop hem helemaal compleet inc zender en ontvanger.

Alles word nieuw gekocht.

Jullie allemaal bedankt voor het meedenken.
Jullie zullen de volgende berichten met de nieuwe problemen wel weer tegenkomen.

Laatst bewerkt:
Back