Problemen met 3D print

IMG_0027.jpeg
IMG_0028.jpeg
Ik heb een 5 jaar oude Chinese 3D printer, en instone inventor pro, die best redelijke prints maakte.

Vandaag echter niet, het werd steeds slechter; zwarte buisje printe nog (rode is van een jaar geleden, toen werkte het wel) maar ziet er niet uit. Daarna was de “brim” al heel slecht. Heb geprobeerd beter te levelen, de flow 150% maken en nozzle temp te verhogen - maar het lijkt me dat de nozzle verstopt of zoiets. Ik gebruik hem eens per maand of zo en ben geen expert!

iemand ideeen?

freek

Ik weet niet wat voor filament je gebruikt maar als het PLA is wat al lang op de printer zit dan kan het zijn dat het veel vocht aan getrokken heeft. Probeer het filament dan eens een uurtje in de over te leggen op 60 graden.

Ik denk dat je even de nozzle op 250gr moet zetten en filament erdoor laat gaan , en wat voor slicer gebruik je , mocht je cura 5.0 +++ gebruiken kan dat dat ook een probleem zijn evt ff terug naar 3.6.0 kijken wat er gebeurt , ja soms is filament het probleem maar ik vermoet het niet evt andere kleur proberen .

groeten Rexonamen

Ik gebruik zwart PLA, inderdaad best oud dus drogen kan ik proberen. Gebruik Cura 4.7.

Zal de nozzletest met 250 graden ook proberen. Misschien moet is ook proberen 1 van de nozzle fans eens uit te zetten want die is niet (oude had nog maar 1 blad over…)

bedankt voor de suggesties!

Nog even tip , zie tekening , wil soms voorkomen dat massa nozzle niet strak zijn , ik doe dit bij nieuwe altijd .

Bijlagen

• OIP.jpg
    OIP.jpg
    29,4 KB · Weergaven: 164
Back