Problemen met Aerofly Pro deLuxe

Hoi,

sinds enkele dagen heb ik problemen met AeroFly Pro deLuxe op mijn PC (windows 7).
Het beeld gaat met schokjes, FPS (frame rate per second) valt schoksgewijs van 60 terug naar 45 (zonder tussenliggende stapjes) en weer terug naar 60, enz.

Heb al van alles geprobeerd;
-andere videokaart
-Verticale synchronisatie van de videokaart gewijzigd-of aan/uit

Niets verhelpt het schokken.

Waar kan het dan wel aan liggen?

groetjes,
Jan

Waarschijnlijk een ander onderdeel van de pc wat het erg moeilijk heeft

die 45 fps zou op zich het probleem niet mogen zijn, voor je zelf schokken gaat zien, moet deze nog wel een eind lager liggen

je zou eens moeten kijken of je zaken als schaduw etc uit kunt zetten
soms kun je ook de diepte instellen, dus hoever de pc het beeld scherp houdt. Dit is ook een erg zware belasting voor het geheel

Via Start => uitvoeren ' msconfig' intoetsen en dan bij tabblad ' opstarten' kijken of er onzin tussen staat. Alles in deze lijst kan uit, het zijn allemaal programma's van derden.

Dan opnieuw opstarten en testen.
Mocht dat nog niet helpen even een scan draaien met Malware Bytes. Dit is gratis en haalt een heleboel ellende van je pc af.

Om dat nou meteen in msconfig te doen..

Doe het dan in taakbeheer, dan weet je meteen OF het programma wel uitkan
1 herstart, en alles werkt weer

Ik doelde er meer op dat er programma's mee opstarten die alle resources opvreten. Jouw oplossing is eenmalig.

Hoi Student en MarkyB

geen van de aangedragen oplossingen werkt.
In Taakbeheer alleen Aerofly aktief;
-processor gebruik 50 á 60%
-fysiek geheugen 800Mb

In Msconfig alles uitgeschakeld helpt ook niet.

Nog even ter info;
Aerofly opgestart, model gekozen, maar het model in het startprogramma (dus nog niet eens Fly aangeklikt), draait ook schoksgewijs, dus niet vloeiend in de rondte.

groetjes,
Jan

Probeer eens nieuwe drivers voor de videokaart te installeren. Welke videokaart zit in de pc?

Misschien de grafische instellingen te hoog ingesteld waardoor het nu niet meer zo soepel gaat?

hoe oud i de PC, als hij all een tijdje staat
maak hem eens open en kijk eens hoeveel stof er in de CPU koeler zit

er zijn ook meestal tooltjes om de temperatuur van het moederboard en de CPU te bekijken. zijn de harddisk nog goed. Heb zelf gehad dat een spel stotterde omdat 1 van mijn harddisk het aan het begeven was.

bart,

hoe oud i de PC, als hij all een tijdje staat
maak hem eens open en kijk eens hoeveel stof er in de CPU koeler zit

er zijn ook meestal tooltjes om de temperatuur van het moederboard en de CPU te bekijken. zijn de harddisk nog goed. Heb zelf gehad dat een spel stotterde omdat 1 van mijn harddisk het aan het begeven was.

bart,

Dat was ook niet het probleem. Had ik allemaal ook al eerder gecontroleerd, bovendien maak ik de PC regelmatig goed schoon van binnen.

Intussen werkt alles weer, wat het probleem was, weet ik nog steeds niet, misschien een verrot bestandje. Heb de software opnieuw geinstalleerd en alles werkte weer.
Het meeste werk was de extra modellen en sceneries weer toevoegen (inclusief de modellen B-17 en P-61, die ik zelf ook als RC model vlieg in dezelfde schaal, resp 1:8 en 1:6,6), maar gelukkig had ik dat alles ooit in mijn documenten apart opgeslagen.

groetjes,
Jan

Back