problemen met belt cp

• Topicstarter Topicstarter belt
  • Startdatum Startdatum
B

belt

Guest
ik was wat aan het trainen met de belt,kwam wat erg dicht bij een paar bomen,dus de heli netjes aan de grond gezet .Toen ik naar de heli toeliep om hemop te halen begonnen alle servo,s heen en weer te slaan en de moter begon op volle toeren te draaien terwijl de zender op nul stond.[rotorbladen stu diverse ondrdelen van de pit stuk] is inmiddels gerepareerd,maar het probleemis er nog .Als ik de heli aanzet staan alle servo,s te klapperenen na 15 a20 seconden begint de moter op volle kracht te draaien,terwijl de servo,s door blijven met heen en weer te slaan hij doet dit alles zondr dat ik de zender maar aanraak
contant achter elkaar eerst dacht ik dat er bij mijn huis een soort een stoorapperaat kon zitten ,dus ben ik naar een groot weiland gegaan daar doet hij het zelfde .Ik heb de ontvanger eraf gehaald en alle stekkers gecontroleerd ,de antennedraad verlegt niets helpt hij blijft alles uit zichzelf doen .[de idel schakelaar is geblokkeert] Ik weet het niet meer ,is er iemand die dit probleem wel eens heeft gehad of mij een beetje uit de droom kan helpen bij voorbaat mijn hartelijke dank aub brouwer

altijd eerst de zender aanzetten, dan pas de heli.
zit ie op de 2.4ghz of op een fm frequentie zoals de 35.150?
indien mhz dan kan het e kristal zijn dat "zomaar" kapot gegaan is...
vreemd. zit het er nog goed in (zowel in zender tx als ontvanger rx)

als het 2.4 is ben je mss de binding met de ontvanger kwijt.. in dat geval opnieuw binden...
maak alvast 2 kabels van de motor los zodat ie niet begint te draaien als je test (onthouden welke verbonden waren)

we hebben nu alles geprobeert maar het is ook geen kristal we hebben 35 mhg ik hoop dat iemand weet wat het is brouwer

we hebben nu alles geprobeert maar het is ook geen kristal we hebben 35 mhg ik hoop dat iemand weet wat het is brouwer

Bedoel je dat er geen ontvanger en zender kristallen zijn? Dus toch 2.4 GHz zender?
kun je misschien een foto maken van de zender en ontvanger en op het forum zetten?

ja er zitten wel kristallen in maar die zijn niet stuk het is een 35 mhz ik hoop dat iemand ons kan helpen wand hij is af en toe ook goed dus dan word het een zoekplaatje omdat hij het van de 10 keer doet hij dit 9 keer en 1 keer doet hij he goed is voor ons een raadsel en als hij het goed doed dan denken we nou dat is opgelost maar dan begint alles weer te trillen waar zouden we dit kunnen zoeken brouwer

ja er zitten wel kristallen in maar die zijn niet stuk het is een 35 mhz ik hoop dat iemand ons kan helpen wand hij is af en toe ook goed dus dan word het een zoekplaatje omdat hij het van de 10 keer doet hij dit 9 keer en 1 keer doet hij he goed is voor ons een raadsel en als hij het goed doed dan denken we nou dat is opgelost maar dan begint alles weer te trillen waar zouden we dit kunnen zoeken brouwer

Het is toch duidelijk dat een van de kristallen stuk is. Dus eerst beide kristallen vervangen, en dan zien of er verbetering is. Meestal wel, anders is de ontvanger defect

Vriend, die grote toets aan de zijkant van je toetsenbord is niet voor niets zo groot(de enter)...
Maakt het wat leesbaarder

Maar..
je hebt gewoon domweg storing.
Dat komt voor als je met 35 mhz vliegt, die maskeert het nog niet zo goed.
Zoals hierboven al is verteld, kan het aan een aantal dingen liggen:
- kapotte kristallen (dat merk je dus doordat je storing krijgt, kun je zelf niet zien), probeer eens een set andere kristallen.

- er zit een storing in de buurt (compressor, hoogspanningskabels, vliegers in de buurt, noem het maar op)

- je antenne pikt een storing op van je eigen motor/servo/regelaar (antenne moet daar zo ver mogelijk bij vandaan liggen)

- ontvanger is kapot

- zender is kapot

Nogmaals, het feit dat hij het af en toe goed doet wil niet zeggen dat er geen probleem is. dat is gewoon typisch voor een storing

hallo hel hartelijk dank voor je reactie wij denken zelf aan de onrvangermaar we hebben er andere cristallen maar deed het nog nu maar uitzoeken waar die storing vandaan komt ka het ook van de pc komen dan?dat hij daarop stoort ik hoor graag nog een keer van u bedankt brouwer

Storing kan overal vandaan komen..

Ik heb een tijd in de loods op mn werk gevlogen.
Op het moment dat de compressor aansloeg, deed mn heli totaal niet meer wat de bedoeling was.

Kwestie van testen en uitproberen, en zoveel mogelijk uit proberen te sluiten (testen of het gebeurt als iets aanstaat ed)

oke bedankt we gaan zoeken wat het kan zijn maar hoe kunnen we het voorkomen wand bij de buren staat ook wel eens wat aan maar wij gaan op zoek vr gr brouwer

Niet....

Dat is het grote probleem met storingen, zolang je niet weet waar het aan ligt weet je ook niet wat je er aan kunt doen.

Je kunt de ontvangerdraad eens helemaal los laten hangen, dan sluit je storing binnen de heli alvast uit.
Probeer ook eens een andere vlieglocatie, als het daar over is weet je dat het probleem bij jou thuis zit.

En zo verder

Sterkte met zoeken, dit zijn doorgaans ###problemen om op te sporen

En om de chaos compleet te maken.....
Bij mij is iets dergelijks wel eens veroorzaakt doordat één esky servo defect was.
Dan begon eerst de defect servo spontaan te bewegen en trok vervolgens alles mee.

Groeten en succes met zoeken,

Wilbert.

ik wil jullie heel hartelijk danken voor de raad die we hebben gekregen ik hou jullie op de hoogte we gaan het allemaal proberen vr gr brouwer

Back