hansdkru
In Memoriam
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met het programma cami 2000 ver 1.4 van Robbe.
Apparatuur: FF 9, campac 16 x 64 orgineel Robbe, campac-adapter (no 8172) en RS232 box (no 8170) en het programma cami 1.4, vers gedownloaded van de Robbe site.
Computer pentium 4 met 2 gig intern, en een bijna lege 80 gig harde schijf.
Windows xp home version
Ik heb sinds kort een RS 232 box (8170) met een kabel(8172) gekocht.
Het programma cami 2000 van de site van Robbe gehaald en geinstalleerd.
Alles keurig aangesloten op com 1, en aan de gang er mee.
De box wordt herkend, spanning moet er dan op en vervolgens wordt de campac uitgelezen, de melding is dan "campac 64 K zender FF9".
In de bovenste helft van het scherm verschijnen dan alle modellen met de namen.
Volgens de programma beschrijving moet je dan op een modelnaam dubbel klikken, waarna je alle model gegevens op het scherm zou moeten krijgen, en zou moeten kunnen bewerken, en hier gaat het nou net mis.
In mijn geval wordt er dan een nieuw window geopend met een afbeelding van vliegtuigje op een soort raster, zwarte achtergrond en een groen vliegtuigje.
Ik kan de modellen wel wegschrijven naar de hardeschijf van de computer, en voor zover ik kan zien ze ook weer terug zetten naar de campac
Akties door mij ondernomen:
Sofware verwijderd en op nieuw geinstalleerd, (met en zonder de seriele stekker aangesloten).
Virusscanner uit geschakeld en op nieuw geinstalleerd (voor een nieuwe installatie iedere keer de oude software volledig verwijderd), zelfs handmatig de directory onder programfiles verwijderd.
Kan iemand mij helpen zodat ik wel de modellen kan bewerken.
Ik ben aan het einde van mijn latijn.
alvast bedankt
:?: :?:
Met vriendelijke groet
Hans
Ik heb een probleem met het programma cami 2000 ver 1.4 van Robbe.
Apparatuur: FF 9, campac 16 x 64 orgineel Robbe, campac-adapter (no 8172) en RS232 box (no 8170) en het programma cami 1.4, vers gedownloaded van de Robbe site.
Computer pentium 4 met 2 gig intern, en een bijna lege 80 gig harde schijf.
Windows xp home version
Ik heb sinds kort een RS 232 box (8170) met een kabel(8172) gekocht.
Het programma cami 2000 van de site van Robbe gehaald en geinstalleerd.
Alles keurig aangesloten op com 1, en aan de gang er mee.
De box wordt herkend, spanning moet er dan op en vervolgens wordt de campac uitgelezen, de melding is dan "campac 64 K zender FF9".
In de bovenste helft van het scherm verschijnen dan alle modellen met de namen.
Volgens de programma beschrijving moet je dan op een modelnaam dubbel klikken, waarna je alle model gegevens op het scherm zou moeten krijgen, en zou moeten kunnen bewerken, en hier gaat het nou net mis.
In mijn geval wordt er dan een nieuw window geopend met een afbeelding van vliegtuigje op een soort raster, zwarte achtergrond en een groen vliegtuigje.
Ik kan de modellen wel wegschrijven naar de hardeschijf van de computer, en voor zover ik kan zien ze ook weer terug zetten naar de campac
Akties door mij ondernomen:
Sofware verwijderd en op nieuw geinstalleerd, (met en zonder de seriele stekker aangesloten).
Virusscanner uit geschakeld en op nieuw geinstalleerd (voor een nieuwe installatie iedere keer de oude software volledig verwijderd), zelfs handmatig de directory onder programfiles verwijderd.
Kan iemand mij helpen zodat ik wel de modellen kan bewerken.
Ik ben aan het einde van mijn latijn.
alvast bedankt
:?: :?:

Met vriendelijke groet
Hans
Laatst bewerkt: