problemen met carson e-stormracer

• Topicstarter Topicstarter martijnmarchal
  • Startdatum Startdatum
M

martijnmarchal

Guest
hallo,

ik ben nieuw hier op het forum en ben sinds kort met 2 vrienden begonnen met elektro auto's.

2 vrienden van mij hebben allebei een tamiya gekocht en ik heb de carson e-stormracer gekocht.

ik heb er alleen maar problemen mee gehad en de lol is er nu al vanaf!
toen ik hem nieuw heb gekocht en er de eerste keer mee ging rijden, kon ik niet verder komen dan 5 a 6 meter. ook is na de eerste keer rijden mijn motor doorgebrand, incl bedrading, ik heb alleen maar op asfalt gereden, dus vond dit erg raar.

terug naar de modelbouw zaak gegaan en na wat gemopper te horen gekregen hebben, is er een nieuwe motor, regelaar en ontvanger erin gezet. nu deed de auto het even goed, dus de auto weer meegenomen.

de volgende dag weer gaan rijden met vrienden, binnen 10 minuten reed de auto niet meer harder dan 15 a 20 km/h.
ik bellen naar de modelbouw zaak, die zegt, ik weet niet wat jij met de auto doet maar dit komt nooit voor, we sturen hem wel op, maar de fabriek is op vakantie en duurt minimaal 1 maand voordat je hem terug hebt, ik zeg ik heb de auto nog maar 3 dagen, ze zeggen maakt niet uit, want dit hebben we nog nooit gehad, ik weet niet wat je doet met die auto(ik boos natuurlijk).

ik naar een andere modelbouw zaak gebeld en die meneer zei kom maar langs, daar is even een vlugge blik geworpen en die man zag dat de bedrading was weg gesmolten(2e keer dus), hij zegt die originele bedrading is veelste dun. ik heb daar dus een no limit regelaar gekocht voor 60 euro en ik netjes dikke draden gesoldeerd. weer rijden auto rijdt nog steeds niet harder dan 15, vet balen dus. ik een snellere motor gehaald voor 40 euro en daar mee reed hij wel 50 a 60, ik was helemaal blij en hij deed het perfect. totdat ik ongeveer 15 min had gereden en de rook uit de motor kwam.

ik baal er dus ontzettend van, vooral ook omdat ik met de buggy niet eens van het asfalt ben geweest, en allebei de tamiya's nog steeds perfect rijden en die hebben al 2 setjes banden opgereden. zucht....

de aandrijfing loopt naar mijn idee niet te zwaar en ik heb voordat ik een snellere motor monteerde ook al een gat in de kap gemaakt voor extra koeling.

ik snap er niks meer van en zo een nieuwe hobby beginnen is niet leuk!

heeft er iemand een idee, van wat ik misschien over het hoofd zie?

mvg martijn

Back