Problemen met cen genesis

Hallo allemaal,
Ik heb net een 2e hands cen genesis overgekocht van iemand, en nu zit ik met een aantal problemen waar ik zelf geen antwoord op weet:

-Hij slaat niet over naar de 3e versnelling
-Als ik de gloeiplug eruit haal voor afterrun en ik kijk in de gloeiplug is dat draadje helemaal verbogen (ik heb een r5 van hpi erin zitten)
-Als ik de auto op temperatuur heb gereden, en ik laat 'm stationair lopen, dan zakt ie in toeren en dan slaat ie binnen een paar seconden af.

Ik gebruik gewoon 20% nitro van het merk tornado.

Kan iemand mij misschien helpen met deze problemen?:confused:

Groetjes Joep

Dus om ervoor te zorgen dat ie goed stationair blijft lopen moet ik de lage toeren naald armer zetten? Maar dat is dan toch nòg slechter voor de gloeiplug? Want dan word de motor ook warmer. En die man in de winkel waar ik de gloeiplug bij kocht zei dat een r5 van hpi goed was voor de 7.7 cc motor van de cen genesis.

Ik heb der geen verstand van, maar misschien heb je iets aan dit praatje (A)

[URL="
Guide: Questions and Answers - YouTube[/URL]

Bedankt, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden, ik heb zelf nog een na gedacht. En ik dacht dat als ik misschien de lage toerennaald armer zet dan loopt ie beter stationair, en als ik de hoge toerennaald rijker zet dan word de motor ook minder warm tijdens het rijden, en dan gaat die gloeiplugdraad ook niet meer inzakken en buigen.

Heb ik hierin gelijk of heeft iemand hier nog opmerkingen over? (bijvoorbeeld hoeveel slagen enzo)

Groetjes Joep

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden, ik heb zelf nog een na gedacht. En ik dacht dat als ik misschien de lage toerennaald armer zet dan loopt ie beter stationair, en als ik de hoge toerennaald rijker zet dan word de motor ook minder warm tijdens het rijden, en dan gaat die gloeiplugdraad ook niet meer inzakken en buigen.

Heb ik hierin gelijk of heeft iemand hier nog opmerkingen over? (bijvoorbeeld hoeveel slagen enzo)

Groetjes Joep

als je nog geen kennis hebt van nitro motoren zou ik zeker aan alle schroeven gaan draaien....(NOT).
ik zou even de draadjes in forum over het afstellen en informatie over nitro auto's doorlezen.
ook is het niet de makkelijkste motor om af te stellen en is het verstandig om het met iemand te doen die weet hoe en wat.
ook is het verstandig om de auto helemaal te controleren op gebreken, omdat deze auto's heel zwaar zijn, en er toch veel mee gesprongen en geragd word.

conclusie even genoeg tijd investeren voorkomt ellende.

mvg Hans

Als ik het zo lees een veel voorkomend probleem. Te rijk op de LSN en daardoor voor goede prestaties te arm op de HSN gezet. Dat geeft een verbogen spiraal toor arm lopen en kan door een te rijke LSN moeilijk zijn stationair vast houden.

Overigens als het om een gebruikte auto gaat kan je beter eerst een verse gloeiplug plaatsen want stationair uitvallen kan ook gewoon de plug zijn.

Naast dat denk ik als je geen kennis hebt het niet verstandig is om in discussie te gaan over de geboden hulp.

Als ik het zo lees een veel voorkomend probleem. Te rijk op de LSN en daardoor voor goede prestaties te arm op de HSN gezet. Dat geeft een verbogen spiraal toor arm lopen en kan door een te rijke LSN moeilijk zijn stationair vast houden.

Overigens als het om een gebruikte auto gaat kan je beter eerst een verse gloeiplug plaatsen want stationair uitvallen kan ook gewoon de plug zijn.

Naast dat denk ik als je geen kennis hebt het niet verstandig is om in discussie te gaan over de geboden hulp.

Ja ik heb die gloeiplug er net nieuw in gezet, want die oude die ik erbij kreeg was al snel kapot.
Maar wat zou ik nu moeten doen dan? De LSN armer zetten, en de HSN rijker zetten? Zoja, hoeveel?

Bedankt voor de moeite allemaal. :razz:

Joep

Kijk, wij kunnen je niet vertellen hoeveel, je moet daar mee spelen.

Zoek anders op Youtube naar "tuning nitro engine" oid en de artikelen met beeld en geluid vliegen om je oren.

In ider geval een teken van een rijke LSN is vanuit stilstand met heel veel rook en gesputter langzaam op snelheid komen. Naar mate je de LSN armer zet zal die sneller optrekken. Ga je te arm zal de motor zich inhouden.

Ook verstandig om de HSN gewoon een halve slag rijker te zetten....

Kijk, wij kunnen je niet vertellen hoeveel, je moet daar mee spelen.

Zoek anders op Youtube naar "tuning nitro engine" oid en de artikelen met beeld en geluid vliegen om je oren.

In ider geval een teken van een rijke LSN is vanuit stilstand met heel veel rook en gesputter langzaam op snelheid komen. Naar mate je de LSN armer zet zal die sneller optrekken. Ga je te arm zal de motor zich inhouden.

Ook verstandig om de HSN gewoon een halve slag rijker te zetten....

Oke bedankt, ik ga het van de week proberen als het niet meer regent.:-|
Maar nu weet ik nog geen raad met mijn 1e probleem, mijn 3e versnelling laten werken..

Zal ook wel in de afstelling van de motor zitten? de versnellingsbak reageert op het toerental.

Zal ook wel in de afstelling van de motor zitten? de versnellingsbak reageert op het toerental.

Nee dat moet met schroefjes gebeuren in de versnellingsbak achter het stoffen kapje aan de zijkant dat je open kan draaien. Maar weet niet welke schroefjes en hoe..

Nee dat moet met schroefjes gebeuren in de versnellingsbak achter het stoffen kapje aan de zijkant dat je open kan draaien. Maar weet niet welke schroefjes en hoe..

eerst de motor goed afstellen en laten lopen voor je de bak kan afstellen.
GEEN toeren is niet schakelen......

mvg Hans

Zou er eerst een voor zorgen dat je motor loopt zoals het hoort voordat je aan je bak gaat lopen klootviolen :!: Zeker als je er geen verstand van hebt , aangezien je dan alleen nog maar verder van huis zult gaan raken :!::!:

Eerst zorgen voor een goedlopende motor..... Dan zullen de schakelproblemen waarschijnlijk op wonderbaarlijke wijze ook ineens opgelost zijn ....

Ik schreef nog zo.....

Als die schroefjes niet ontregeld zijn moet de bak gewoon werken dus ik zou eerst op een goed afgestelde motor oiënteren want nogmaals, de versnellingsbak schakelt op het toerental, als die een toerental niet haalt zal die niet schakelen.

Back