Problemen met cen genesis

Hallo allemaal,
Ik heb net een 2e hands cen genesis overgekocht van iemand, en nu zit ik met een aantal problemen waar ik zelf geen antwoord op weet:

-Hij slaat niet over naar de 3e versnelling
-Als ik de gloeiplug eruit haal voor afterrun en ik kijk in de gloeiplug is dat draadje helemaal verbogen (ik heb een r5 van hpi erin zitten)
-Als ik de auto op temperatuur heb gereden, en ik laat 'm stationair lopen, dan zakt ie in toeren en dan slaat ie binnen een paar seconden af.

Ik gebruik gewoon 20% nitro van het merk tornado.

Kan iemand mij misschien helpen met deze problemen?:confused:

Groetjes Joep

Dus om ervoor te zorgen dat ie goed stationair blijft lopen moet ik de lage toeren naald armer zetten? Maar dat is dan toch nòg slechter voor de gloeiplug? Want dan word de motor ook warmer. En die man in de winkel waar ik de gloeiplug bij kocht zei dat een r5 van hpi goed was voor de 7.7 cc motor van de cen genesis.

Ik heb der geen verstand van, maar misschien heb je iets aan dit praatje (A)

[URL="
Guide: Questions and Answers - YouTube[/URL]

Bedankt, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden, ik heb zelf nog een na gedacht. En ik dacht dat als ik misschien de lage toerennaald armer zet dan loopt ie beter stationair, en als ik de hoge toerennaald rijker zet dan word de motor ook minder warm tijdens het rijden, en dan gaat die gloeiplugdraad ook niet meer inzakken en buigen.

Heb ik hierin gelijk of heeft iemand hier nog opmerkingen over? (bijvoorbeeld hoeveel slagen enzo)

Groetjes Joep

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden, ik heb zelf nog een na gedacht. En ik dacht dat als ik misschien de lage toerennaald armer zet dan loopt ie beter stationair, en als ik de hoge toerennaald rijker zet dan word de motor ook minder warm tijdens het rijden, en dan gaat die gloeiplugdraad ook niet meer inzakken en buigen.