Mijn lipo lader meet via de balanceer poort de voltages van de afzonderlijke cellen niet meer goed. Ik heb al 3 verschillende lipo's geprobeerd, maar steeds is het voltage van de eerste twee cellen niet stabiel, die schommelt enkele 10de. En dan bedoel ik niet het langzaam oplopen van de spanning door het laden. Dat doet de derde cel gewoon zoals het hoort. Als de lader de laadstroom enkele seconden naar nul brengt (dit doet ie automatisch tijdens het laadproces) dan wordt de eerste cel 0 volt en de tweede cel 7,nogwat V (1 en 2 bij elkaar opgeteld dus). Als ik de afzonderlijke cellen gewoon meet met een andere voltmeter, is elke cel gewoon stabiel 3,6 V.
Niet alleen is dit ongemak, zodra de eerste cel naar 0 gaat, stopt de lader ook met laden omdat de spanning van die cel (of de te hoge spanning van de tweede cel) niet goed is. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Niet alleen is dit ongemak, zodra de eerste cel naar 0 gaat, stopt de lader ook met laden omdat de spanning van die cel (of de te hoge spanning van de tweede cel) niet goed is. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?