problemen met de motor.

• Topicstarter Topicstarter AN2pilot
  • Startdatum Startdatum
A

AN2pilot

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben druk bezig met het klaarmaken van mijn Kyosho Spitfire.
Als ik volgas geef loopt de motor erg goed, na een paar seconden valt de motor bijna stil al staat het gad vol open. Als ik het gas niet helemaal dicht trek en dan weer vol open zet komt hij niet meer op toeren.Als ik het gas helemaal dicht trek en meteen weer vol open zet zit ik weer op volle toeren.
Gebruik een 80amp regelaar,1400kv motor, 12x8 prop een een 11,1v 5000mah 40c/burst 50c accu

mvg

staat misschien je cut-off van je regelaar niet te hoog ingesteld?
het lijkt mij dat de regelaar al vermogen begint in te houden omdat het voltage van je lipo onder de cut-off waarde van je regelaar zakt, als je de cut-off bijvoorbeeld op 3.6 volt ingesteld staat kan dit gebeuren, maar misschien is een andere tip om een batterij met een hogere capaciteit erin te steken maar die je er nu op hebt zitten kan al een continu 200 ampere leveren en in piek zelfs 250 dus er lijkt mij iets niet te kloppen in je setup

Zonder het typ van de motor/regelaar te weten krijg je nooit een passende antwoord .

1400 kv is een toerental wat veel motoren gebruiken .
bv. de 2204/1400 , en die zal er wel niet opzitten . :D

Dus welke motor.
Welke regelaar
Welke prop

En hoeveel ampere heb je gemeten.

Mvg Johan

Misschien een domme vraag, maar hoe meet je het ampère verbruik? Tussen motor en regelaar? In case, aan welke draden? Er komen 3 zwarte uit de motor, ik kan dus geen onderscheid maken tussen + en -. Of tussen regelaar en accu?

Ik heb zelf namelijk ook wat problemen met een electromotor :rolleyes:. Thanks.

Freek

Tussen akku (lipo) en regelaar meet je de Amperes

Ik heb er extra een ampere meter voor gebouwd toen ik brushles motoren ging maken / gebruiken.

Je kan bijna niet zonder.

Mvg Johan

OK, thanks! Gewoon een aan de + en een aan de -? Kun je evt. laten zien hoe je die ampere meter hebt gemaakt?

@ AN2pilot: sorry voor het kapen van je draadje. Hier blijft het bij ;).

Freek

Laatst bewerkt:
el-msr-000a.png

Ampere meet je normaal parallel aan de pluskabel . (Gaat ook met een A-tang)

Mvg Johan

Stroom meten met korte meetsnoeren (dus niet die standaard snoeren van 1 meter), anders kan regelaar (ingangs elco's het loodje leggen). Of niet langer dan paar seconden meten.
hoe-stroom-meten

Hier zie je hoe je spanning meet over twee draden EN je kunt leuk spelen met de instelschuifjes accu-weerstand, accu-spanning en motorstroom:
R/C Calculations

Laatst bewerkt door een moderator:
Back