Problemen met EC135 Graupner

• Topicstarter Topicstarter ssst_fan
  • Startdatum Startdatum
Staat gewoon dat je met behulp van de "MODE" schakelaars (achteraan in je zender , bovenkant) alsook met de VIER "reverse" schakelaars vooraan op je zender de betreffende knuppel-kanaal kan instellen.

Scroll (op de vorige link) gewoon verder naar beneden tot je in het Engelstalige gedeelte van de handleiding zit, hier wederom BLZ.13 kiezen, hier staat alles in het ENGELS en AFGEBEELD HOE JE DE KNOPJES MOET ZETTEN voor JOU gekozen MODE

Is poepsimpel wanneer je weet welke MODE je wenst te vliegen, kijk gewoon op de schematische afbeelding van de desbetreffende afbeelding voor de gekozen MODE en stel/schakel de knopjes ZOALS DUIDELIJK AFGEBEELD.
Zorg vervolgens dat al je trims neutraal staan. Je kan eventueel ook binden met je throttle trim naar idle positie.

Laatst bewerkt:
Als er geen veer op de linkerstick zit kies je mode2 met bijbehorende afgebeelde reverse settings

Als er geen veer op de rechterstick zit kies je mode1 met bijbehorende afgebeelde reverse settings

Zet de gasstick (die zonder veer) en de trim van de gasstick helemaal naar beneden. (naar je toe)
Zet de zender aan.
Sluit de lipo aan.
Nu moet het werken.

Als je dit werkend hebt voor één van de modes kun je altijd voor een andere kiezen. De meest gebruikte mode is mode2. Als je van mode wilt wisselen moet je soms ook een veer van een stick omzetten.

Gaarne bij je volgende post even aangeven op welke stick (links of rechts) geen veer zit en even beschrijven wat er gebeurt als je de sticks beweegt in alle richtingen.

Dus:

Linker stick - onder/boven - ........
Linker stick - links/rechts - .........
Rechter stick - onder/boven - ........
Rechter stick - links/rechts - .........

Of even een filmpje posten.

Laatst bewerkt:
Als er geen veer op de linkerstick zit kies je mode2 met bijbehorende afgebeelde reverse settings

Als er geen veer op de rechterstick zit kies je mode1 met bijbehorende afgebeelde reverse settings

Zet de gasstick (die zonder veer) en de trim van de gasstick helemaal naar beneden. (naar je toe)
Zet de zender aan.
Sluit de lipo aan.
Nu moet het werken.

Als je dit werkend hebt voor één van de modes kun je altijd voor een andere kiezen. De meest gebruikte mode is mode2. Als je van mode wilt wisselen moet je soms ook een veer van een stick omzetten.

Gaarne bij je volgende post even aangeven op welke stick (links of rechts) geen veer zit en even beschrijven wat er gebeurt als je de sticks beweegt in alle richtingen.

Dus:

Linker stick - onder/boven - ........
Linker stick - links/rechts - .........
Rechter stick - onder/boven - ........
Rechter stick - links/rechts - .........

Of even een filmpje posten.

Ik zal morgen een filmpje maken van wat er gebeurd, Het probleem blijf bestaan ongeacht welke mode ik kies.. het is gewoon net alsof alleen het gas niet doorkomt. Want als je mode 1 2 3 gebruikt werkt het gas niet.
maargoed morgen zal ik een filmpje maken.

thnx!

Staat gewoon dat je met behulp van de "MODE" schakelaars (achteraan in je zender , bovenkant) alsook met de VIER "reverse" schakelaars vooraan op je zender de betreffende knuppel-kanaal kan instellen.

Scroll (op de vorige link) gewoon verder naar beneden tot je in het Engelstalige gedeelte van de handleiding zit, hier wederom BLZ.13 kiezen, hier staat alles in het ENGELS en AFGEBEELD HOE JE DE KNOPJES MOET ZETTEN voor JOU gekozen MODE

Is poepsimpel wanneer je weet welke MODE je wenst te vliegen, kijk gewoon op de schematische afbeelding van de desbetreffende afbeelding voor de gekozen MODE en stel/schakel de knopjes ZOALS DUIDELIJK AFGEBEELD.
Zorg vervolgens dat al je trims neutraal staan. Je kan eventueel ook binden met je throttle trim naar idle positie.

Ik ben niet achterlijk? ik probeer mn probleem op te lossen met hulp van alle modelbouwers die ertoe willen. Je hebt me al een heel eind geholpen, daarvoor dank. Ik probeer het 100% uit te sluiten. Ik denk namelijk dat er niks stuk is mechanisch/hardware maar er technisch/software zegmaar niet goed gaat. Mn heli doet het niet, waar ik hard van baal. Het is niet dat ik niet weet Hoe ik wil vliegen.

Nee, die gedachte van, ik citeer jou : dat je achterlijk bent, was nog niet bij me opgekomen! :confused:
Ik heb gewoon jou vraag beantwoord tot vertaling van het Duits, en verder mee naar mogelijke oplossingen gezocht, althans dat dacht ik toch.;)

Dat dit een vervelende toestand is voor jezelf begrijp ik, dat hebben we vroeg of laat allemaal al wel eens aan de hand.
We steken er dan ook onze tijd, ervaring, en zoekwerk in om JOU zo mogelijk te kunnen verder HELPEN !

Ik ben er denk ik nu echt uit wat het is.
Hij wil niet "binden". In de handleiding staat dat na het aansluiten van de accu moet het lampje groen worden. Deze gaat echter op rood..

Hoe kan ik dit oplossen? Of is dit niet zomaar op te lossen?

De "binding" methode staat omschreven op blz. 11 van de handleiding:
Binding is already done by factory when you get the model, but in case it is necessary to repeat the binding please use this procedure:

1. Connect the model's battery  Receiver's LED flashes slowly
2. Push the button at the receiver  Receiver's LED flashes in triple intervals
3. Now swith on the transmitter as  Receiver's LED flashes fast first, then slowly, and
close as possible to the model lights constantly in the end  Binding successful.

De "binding" methode staat omschreven op blz. 11 van de handleiding:
Binding is already done by factory when you get the model, but in case it is necessary to repeat the binding please use this procedure:

1. Connect the model's battery  Receiver's LED flashes slowly
2. Push the button at the receiver  Receiver's LED flashes in triple intervals
3. Now swith on the transmitter as  Receiver's LED flashes fast first, then slowly, and
close as possible to the model lights constantly in the end  Binding successful.

Voor stap 2. Push the button at the reciever (waar zit het knopje?)
heb stap 1 gedaan, lampje knippert langzaam rood/groen

Wanneer de "binding" methode juist is toegepast en je krijgt nog steeds een vol rode LED kom je wederom terug bij de reeds eerder genoemde mogelijkheden:
- Juiste MODE voor zender gekozen rekeninghoudend met "reverse" settings?
- Trim's en throttle stick in juiste positie?
- Meest waarschijnlijke oorzaak: Is je Lipo accu nog wel goed, wanneer deze niet voldoende spanning heeft bij het aansluiten gaat de LED ook op rood.

Geen slecht bedoelde opmerking,
maar voor het vliegen pas je toch volgende procedure toe:
Je zet toch wel éérst je zender aan en dan pas de accu aansluiten op het model.
Vervolgens even wachten totdat de LED vol oplicht.

Opgelet: Bij de "binding" methode is deze procedure net andersom.

Voor stap 2. Push the button at the reciever (waar zit het knopje?)
heb stap 1 gedaan, lampje knippert langzaam rood/groen

Heb zelf zo geen ontvanger bij de hand en dus geen idee waar dat mogelijke knopje kan zitten. Controleer zelf eens goed of je een klein knopje vind.

Heb zelf zo geen ontvanger bij de hand en dus geen idee waar dat mogelijke knopje kan zitten. Controleer zelf eens goed of je een klein knopje vind.

Nou volgens mij is het opnieuw binden gelukt.. Hij vliegt weer en de led op de heli is weer groen.

Thnx! Muchos muchos gracias.. hij werkt weer perfect!
Ga misschien wel nog even lang de winkel om mn accu te checken.

Nu opnieuw trimmen trimmen trimmen..:D:D:D:D:D:D

Jaa heerlijk. Alleen in mn over enthosiasme mn eerste propeller kapot gekregen.. "ken net". Handig vervangen in 2min. Goed spul van die duitsers..! nogmaals dank!

Mooi dat je weer kunt vliegen (en crashen... ;) )

Trouwens, geen idee of het voor deze heli ook geldt, maar veel "duits goed spul" is in feite chinees spul met een ander merkje erop en een leesbare gebruiksaanwijzing erbij. Zo verkoopt Robbe een aantal Walkera heli's onder hun eigen naam, en de Nine Eagles Solo Pro onder de naam Robbe Nano Arrow.

Jaa heerlijk. Alleen in mn over enthosiasme mn eerste propeller kapot gekregen.. "ken net". Handig vervangen in 2min. Goed spul van die duitsers..! nogmaals dank!

Een goede tip om op kosten voor propellers (rotorbladen) te sparen tijdens het leren vliegen:
Kleef aan de voorzijde van de propellers, van aan de tip tot halverwege of iets verder het blad, één stuk dunne kleefband bvb. Tesa of scotch tape van het bekende rolletje. Plooi dit mooi strak rondom de voorzijde rand (aanvalsboord of ook leading edge genaamd) van de propellers. ;)

Back