Problemen met een winkel

• Topicstarter Topicstarter jantje16
  • Startdatum Startdatum
J

jantje16

Guest
Ok dus,

Ik heb laatst een piper cub j3 electric van great planes in modelbouwwinkel X gekocht..

Nu, op de doos stond: Includes: Motor, ESC and prop.

De motor en de prop zitten erbij maar het lijkt alsof modelbouwwinkel X mijn regelaar der uit heeft geript. nu had ik al een mailtje gestuurd en gebeld en de man van modelbouwwinkel X zegt:

Die doss is een amerikaanse versie, bij ons zit er enkel een Motor en prop bij.
Nu vroeg ik waarom staat er dan op de doos: Includes: Motor esc and prop.
Hij zegt: ja dat is gewoon een sticker die ze in de fabriek op de doos kleven.
Nu, RCEFlyer van ons forum heeft de amerikaanse versie en daar zit geloof ik bij:

Accu, regelaar, motor en prop.

Dus het verhaal van de man van MDB X klopt volgens mij langs geen kanten??

Wat kan ik nu best doen,,

Het erbij laten of erachter zitten om de regelaar toch te hebben...

Groeten

Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat op de doos staat zou er in moeten zitten, anders had men dit bij aankoop moeten melden...

Helaas kan het forum je hierbij niet behulpzaam zijn, je zal het dus op moeten lossen met de modelbouwzaak zelf...

Je kan bij de fabrikant informeren hoe en in welke samenstelling hun de leveringen doen, dit kan je dan aan de modelbouwzaak mededelen...

Succes...

Inderdaad eens verifieren bij de fabriek of elders zowaar mogelijk of het verhaal van de man klopt.
Zo niet mee confronteren en dan eisen waar je recht op hebt anders zou ik me geld terugeisen. Zo wel dan ook want dan had hij het wel eens mogen zeggen.

ik neem aan dat je het over een regelaar hebt die een paar euro kost ?

ni moeilijk doen, andere kopen en op je club de mbw vermelden, zodat de slechte reclame toch verder gaat.

Jou fout om de doos niet te openen bij de aankoop.

Volgens mij mag je er vanuit gaan dat als het op de verpakking staat wat er in zit, er ook in zit.
Dus terug naar de winkelier, of de regelaar er bij of de doos weer inleveren en geld retour.

Niks "jouw fout"... wat er op staat hoort er in te zitten.
Zou een mooie boel worden!
Diverse winkeliers (en niet alleen modelbouw-winkeliers!) plakken dozen dicht om diefstal te voorkomen. Is logisch.
Maar als klant mag je er van uitgaan dat in de doos zit wat er op staat.
Stel je voor, ik koop een scheepsmodel en op de doos staat: "Inclusief zender en ontvanger" Thuisgekomen, doos open: geen zender, geen ontvanger. Sta je toch mooi te kijken.
En, of het nu om een regelaar van een paar euro gaat of niet: je bent op zo'n moment benadeeld. Niet correct en je kan teruggaan naar de winkel.
Met de winkel heb je een overeenkomst gesloten, niet met een of andere dozenplakker ergens in Verweggistan. (Algemeen Burgerlijk Wetboek)
De vraag is alleen: loont het de moeite? Als het inderdaad een regelaar is van een paar euro en je hebt voor de gehele levering 50 km moeten rijden... Tja, dan zou ik me even achter de oren krabben.

Hoe dan ook, de uitkomst van dit akkefietje wél op je club vermelden, of het nu goed of fout afloopt.
Overigens prima dat je de naam van de winkel niet vermeldt. Succes ermee!

Jou fout om de doos niet te openen bij de aankoop.

Nogal kort door de bocht lijkt mij.:rolleyes: Als de verpakking melding maakt van de inhoud en dit klopt niet met het geleverde product is de verkoper zelfs strafbaar en schuldig aan oplichting! Ik zou in dit geval van de verkoper eisen dat hij een regelaar levert. Desnoods zou ik in de winkel de ander dozen van hetzelfde type ook eens gaan checken. Wat dikwijls ook nogal eens effect kan hebben maar wat je relatie met de winkelier geen goed doet is op een druk moment (zaterdagmiddag 15h bij slecht weer....) duidelijk je ongenoegen laten blijken en hierbij de woorden "afzetterij", "diefstal" en "oplichting" niet schuwen. Ook leuk is het meenemen van enkele kennissen die op de hoogte zijn van je probleem en deze mensen onderling er een discussie over laten opstarten in de winkel. :agrue:
Gegarandeerd succes! Maar of ik dit ook zou doen voor een regellartje van 10 euro? Ik betwijfel het. Ik zou genoegen nemen met het feit dat de oneerlijke handelaar nooit nog één eurocent aan mij zou verdienen.

Hoi,

ik heb 'm bij towerhobbies (USA) vandaan, daar werd ie compleet geleverd met ESC, Accu en motor. Link: Great Planes ElectriFly Piper Cub EP Park Flyer ARF 41" Hier staat duidelijk vermeld dat de Piper wordt geleverd MET esc en accu.

Het gekke is echter dat op de website van bijvoorbeeld RCTechnics staat vermeld dat je de esc en accu los moet kopen ? zie link. RCtechnics Internet Store

Op diezelfde pagina van RCtechnics staat een link naar de fabrikant, Great Planes. En daar staat gewoon vermeld dat ie wordt geleverd MET esc en accu. Kijk zelf maar. ElectriFly | J-3 ElectriCub ARF Park Flyer

Volg jij het nog :hammer:???

Ik zou de winkelier de website van de de farikant en towerhobbies laten zien en hem vriendelijk vragen zijn plicht te doen, namelijk de esc na te leveren.

Grtz,
Menno

Wat het rare ook is: de mensen van die winkel zijn erg duister en weten precies niets van mekaar: Ik belde en ik had iemand aan de lijn die zei: Oh ja, jouw regelaar die hebben we opgezonden. Ik zeg, hoe??? De man van de e-mail zegt juist van niet.. en dan komt hij met de grootste smoes op de proppen: Oh ja sorry, ik heb net een heel pak regelaars ingepakt enzo ik dacht dat de jouwe erbijzat terwijl ik duidelijk zei dat het voor mijn piper was. En dan bel ik ff later even terug heb ik iemand anders aan de lijn : Nee hoor euh, die regelaar euh, dat is anders dan bij de amerikanen , die zit er niet bij.

Erg duistere winkel..

Nee ik blijf erbij, als je iets koopt moet je het controleren of alles erbij is. Bij mijn lokale shop staan ze er zelfs op om de doos te openen, net om zulke discussies te vermijden.
Kleine moeite, simpel en doeltreffend.

en ja tis misschien kort de bocht om maar jammer genoeg wel de waarheid.

Met al dat goedkoop ARF gedoe worden in verschillende landen verschillende versies verkocht en dan wil men al eens besparen op verpakking. Zo weet ik dat de ventus zwever van CMpro ook in een versie met intrekbaar wiel te krijgen is, dit vind je op internet terug.
Ga je achterloos naar je handelaar en koop je eentje, sta je misschien verbaasd te kijken dat jij versie dit niet heeft. Ook al staan er foto's van op internet.

En mens heeft ogen gekregen om te zien en een mond om vragen te stellen. Gebruik ze aub.

ondertussen is het topic best aan het uitlopen een een negetieve winkelbespreking zonder de winkel te vermelden.

waar is het verschil ???? Heren mods, wees misschien eens consequent.

als je op de website van "die" winkel kijkt staat het er heel duidelijk bij ...
  • Merk/schaal: Great Planes; nvt

Artikelcode: grp0001153

Adviesprijs: € 139,95

Onze prijs: € 89,95

Omschrijving: Zeer fraai houtbouw model van een Piper (spanwijdte 104cm). Deze leuke parkflyer wordt geleverd met gebouwde en gefoliede vleugels en romp, incl electromotor. Zeer netjes gebouwd en afgewerkt, ideaal toestel voor 'erbij' (nb ex besturing en accu)

en als je er € 89,95 voor betaald hebt (excl verzendkosten) dan "klopt" het ...

ondertussen is het topic best aan het uitlopen een een negetieve winkelbespreking zonder de winkel te vermelden.

Ik vermoed dat een heel legertje mods deze discussie aan't volgen is dus het is een beetje belachelijk om hier om hulp te gaan roepen. Ben ik blij dat jij niet bij het moderatorenteam hoort want ik denk dat dan de slotjes ons rond de oren vliegen.... Ik voel me tamelijk beledigd omdat je twijfelt aan onze capaciteit om te weten waar de grenzen liggen. Ik word toch zo moe van het "vermanende vingertje" dat hier telkens weer opduikt. Ieder zijn job en als je daar niet tegen kan............, jammer dan!
Laten we het hier gewoon gezellig houden en proberen jantje16 een oplossing aan te reiken.

als je op de website van "die" winkel kijkt staat het er heel duidelijk bij ...
  • Merk/schaal: Great Planes; nvt

Artikelcode: grp0001153

Adviesprijs: € 139,95

Onze prijs: € 89,95

Omschrijving: Zeer fraai houtbouw model van een Piper (spanwijdte 104cm). Deze leuke parkflyer wordt geleverd met gebouwde en gefoliede vleugels en romp, incl electromotor. Zeer netjes gebouwd en afgewerkt, ideaal toestel voor 'erbij' (nb ex besturing en accu)

en als je er € 89,95 voor betaald hebt (excl verzendkosten) dan "klopt" het ...

(nb ex besturing en accu)[/list] sinds wanneer is een regelaar besturing.. Bij mij is besturing een ontvanger of een servo..

Greetz
Jim

Ik vermoed dat een heel legertje mods deze discussie aan't volgen is dus het is een beetje belachelijk om hier om hulp te gaan roepen. Ben ik blij dat jij niet bij het moderatorenteam hoort want ik denk dat dan de slotjes ons rond de oren vliegen.... Ik voel me tamelijk beledigd omdat je twijfelt aan onze capaciteit om te weten waar de grenzen liggen. Ik word toch zo moe van het "vermanende vingertje" dat hier telkens weer opduikt. Ieder zijn job en als je daar niet tegen kan............, jammer dan!
Laten we het hier gewoon gezellig houden en proberen jantje16 een oplossing aan te reiken.

blijkbaar kun je er zelf niet tegen, maar dat zal mij een zorg wezen

EN je hebt trouwens gelijk, zelfs de MODS doen vrij mee in deze winkelbespreking, want zo mag je het ondertussen noemen, men zit zelfs copy/paste te doen van gegevens van de website van de winkel.

Goed bezig heren mods.

Wat dacht je ervan dat in dit topic de naam van de bewuste winkel niet vernoemd wordt...

Dus wat betreft de consequentie zit het wel goed...

blijkbaar kun je er zelf niet tegen, maar dat zal mij een zorg wezen

EN je hebt trouwens gelijk, zelfs de MODS doen vrij mee in deze winkelbespreking, want zo mag je het ondertussen noemen, men zit zelfs copy/paste te doen van gegevens van de website van de winkel.

Goed bezig heren mods.

Welke moderator heeft zich hier gemengd in de discussie????????

Back