Problemen met Esky Hunter

Hoi allemaal,

Ik ben vrij vers, en heb tot nu toe 2 probleempjes met me Hunter die ik heel graag zou willen oplossen. Ik heb al veel gelezen, veel geprobeerd, geen effect. Dus ik gooi het even hier van voor af aan, dan kan ik zien of ik misschien iets gemist heb.

1. Hij roteert constant naar links, voorbij de trim.

2. Hij vliegt O rondjes als ik alles loslaat.

Hulp heel erg gewenst!
Bij voorbaat dank, Robert

Je probleem is mij niet geheel duidelijk. Even een poging

Als de helikopter vliegt draait de onderste rotor, als het goed is, juist zo snel dat de staart niet naar links of rechts beweegt. Draait de onderste rotor staartrotor te snel dan zal de staart naar links willen bewegen. Je kunt dit afstellen door aan de ‘proportion trimmer’ aan je ontvanger. Draait de onderste rotor te langzaam dan zal de staart naar rechts willen bewegen.

Groeten
Martin

Aaaaarrrghhhh dat meen je dat het ZO simpel is.
Inderdaad, probleem verholpen. Ik dacht altijd dat proportion te maken had met stabiliteit van het wiebelen van de staart... Dank u!

Nou me O probleem nog...

Als je'em zo afsteld dat de staart recht blijft kan die ook geen rondjes vliegen lijkt me... klinkt een beetje raar iig ;) haha

Je hebt gelijk, maar zo simpel is het helaas niet.
De staart blijft nu in dezelfde richting, maar als ik me controls los laat, gaat ie op het horizontale vlak rondjes draaien. Beetje het "wax-in" verhaal. Doe maar met je hand dan weet je exact wat ik bedoel! :D

Vergeet het maar. Probleem van gister is net zo hard weer terug.
Proportion kan het niet oplossen.

Heb ook alles vervangen, inner+outer shaft, blades, flybar. Geen effect op het O rondjes draaien.

Ik ben het helemaal zat. Dat kreng is 5 cm weg van me prullenbak.
Iemand een Hunter ruilen tegen een stel breinaalden?

hmmz das wel irritant zeg.....

Nou ja, pleur dat ding weg en koop een nieuwe.. voor 2 tientjes koop je ze al dus dat valt allemaal nog wel mee toch ;)

@ TopAce:

Geen modelbouwzaak in de buurt, meesten weten de oorzaak wel te vinden....

Vergeet het maar. Probleem van gister is net zo hard weer terug.
Proportion kan het niet oplossen.

Heb ook alles vervangen, inner+outer shaft, blades, flybar. Geen effect op het O rondjes draaien.

Ik ben het helemaal zat. Dat kreng is 5 cm weg van me prullenbak.
Iemand een Hunter ruilen tegen een stel breinaalden?
Heb je ook je motor vervangen niks anders kan het probleem zijn.
Dat O rondjes dat kan ik niet zeggen.
Mijn heli had precies het zelfde probleem na de extreme motoren te kopen was alles weg.

Heb je ook je motor vervangen niks anders kan het probleem zijn.
Dat O rondjes dat kan ik niet zeggen.
Mijn heli had precies het zelfde probleem na de extreme motoren te kopen was alles weg.

Ik heb wel nieuwe motoren besteld en binnen. Nog niet opgezet.
Ga ik eens proberen, kijken wat dat doet.

Back